اجرای طرح نشاط معنوی در ۴۱ بقعه شاخص استان مرکزی

اراک(پانا)- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح نشاط معنوی برای چندمین سال متوالی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ۴۱ بقعه استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نشاط معنوی در ۴۱ بقعه شاخص استان مرکزی

حجت‌الاسلام حسین دلاوری در جمع خبرنگاران گفت: با آغاز تابستان و پایان فصل امتحانات توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که سازمان اوقاف این مسئله را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی و یک هزار و 600 دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، غرفه چند‌رسانه‌ای، برپایی غرفه‌های مشاوره‌ای خانواده، برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری و... امسال در قالب طرح نشاط معنوی اجرایی می شود.

حجت الاسلام دلاوری اضافه کرد: طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیر‌ماه آغاز می شود و تا ۳۱ مرداد سال جاری ادامه می یابد.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم از ساعت 8 صبح روز جمعه 15 تیرماه جاری در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس اراک آغاز و مراسم اختتامیه نیز ساعت 19 عصر همان روز برگزار می شود.

حجت السلام عبداله حسینخانی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 254 منتخب مرحله شهرستانی شامل 141 متسابق آقا و 113 متسابق خانم با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ 5 جزء، 10 جزء و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، تحقیق، ترتیل، اذان و دعا خوانی برگزار می شود.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه داوری این مسابقات برعهده داوران برجسته استانی و کشوری است خاطرنشان کرد: در رقابت های سال قبل فقط از حضور 2 داور استانی بهره مند شدیم که امسال با توجه به پیگیری های صورت گرفته و با هدف بهره مندی از ظرفیت های استان و صرفه جویی در هزینه ها 9 نفر از مجموع 15 داور حاضر در این مسابقات بومی استان هستند.

حجت السلام حسینخانی گفت: همچنین به منظور کیفیت بخشی و بالاتر رفتن سطح مسابقات و رقابت جدی تر میان متسابقین یک دوره آموزشی را ویژه برگزیدگان مرحله استانی با حضور تنی چند از اساتید برجسته تهران برگزار کردیم تا همچنین بتوانیم در مرحله کشوری نیز رتبه های بهتری کسب کنیم.

وی با بیان اینکه مسابقات سه رشته معارفی شامل تفسیر موضوعی قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث نیز همزمان با سراسر کشور برگزار می شود بیان کرد: این رقابت با حضور یکصد و 11 شرکت کننده به صورت الکترونیکی در تاریخ 21 تیرماه جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار