استاندار تهران خطاب به خیرین مدرسه‌ساز: به دولت کمک کنید

تهران (پانا) - مقیمی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: تقاضا دارم در امر مدرسه‌سازی به دولت کمک کنید تا با اعتبار بیشتری که ما اختصاص می‌دهیم بتوانیم تراکم دانش‌آموزی را از ۳۲ به ۲۴ نزدیک کنیم.

کد مطلب: ۸۳۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران خطاب به خیرین مدرسه‌ساز: به دولت کمک کنید

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه طی این سال‌ها خیرین در سراسر کشور و به‌خصوص تهران قدم‌های بزرگی برداشته‌اند، گفت: ۵۰ درصد ساخت‌وساز مدارس در کشور توسط خیرین در مناطق محروم و سایر مناطق انجام شده است.

او ادامه داد: هر جا کمبودی هست، خیرین به میدان می‌آیند تا نقایص و کمبودها را جبران کنند.

استاندار تهران با اشاره به این‌که میانگین تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس در کشور ۲۴ نفر است، گفت: این میزان در تهران ۳۱.۵۶ نفر در هر کلاس و در برخی مدارس تراکم تا ۳۹ و ۴۰ نفر است.

مقیمی گفت: در برخی شهرهای ما به علت مهاجرت بالا، افزایش تعداد دانش‌آموزان طبیعی نبوده و به‌عنوان مثال شهری که چندین سال پیش ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته، اکنون ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و باعث شده نتوانیم نیازها را تامین کنیم.

استاندار تهران با اشاره به مشکلات موجود در منطقه ۲۲ تهران، گفت: در منطقه ۲۲ که ساخت‌وسازها از روند منطقی تبعیت می‌کرده و طبق طرح جامع تفصیلی بوده است، کمترین فضای آموزشی وجود دارد.

مقیمی درباره فضای آموزشی تهران گفت: در استان تهران به دلایل مختلف کمبود فضای آموزشی داریم به همین دلیل در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیم گرفتیم حداکثر اعتبار خود را به فضاهای آموزشی اختصاص دهیم. امروز تعداد زیادی از مدارس تهران باید تخریب و بازسازی شوند.

او ادامه داد: درست است در قانون بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای سهم بالایی را به نوسازی مدارس اختصاص داده‌اند، اما در تهران پیگیری‌ها کافی نبوده و در شرایط سخت‌تری هستیم.

مقیمی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: تقاضا دارم در امر مدرسه‌سازی به دولت کمک کنید تا با اعتبار بیشتری که ما اختصاص می‌دهیم بتوانیم تراکم دانش‌آموزی را از ۳۲ به ۲۴ نزدیک کنیم. دانش‌آموزان ما در تهران هم به فضای آموزشی، ورزشی و تربیتی نیاز دارند که لازم است همکاری بیشتری داشته باشیم.

استاندار تهران ادامه داد: شهرداری هم باید کمک کند و زمین را در اختیار آموزش و پرورش بگذارد و شورای شهر باید از نظر عوارض، مجوزات و صدور پروانه کمک کند و فرمانداران و دهیاران و سایر مسئولان مربوط به خیرین کمک کنند که مقدمات کار اعم از صدور مجوز با سهولت بیشتری فراهم شود تا خیرین با خیال آسوده کار کنند. امید است با برنامه‌ریزی دولت و کمک خیرین شاهد کاهش تراکم دانش‌آموزی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار