رئیس سازمان نوسازی مدارس : 30 درصد مدارس کشور نیازمند بهسازی است

گرگان (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان گفت: 30 درصد مدارس کشور نیازمند بهسازی است.

لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی مدارس : 30 درصد مدارس کشور نیازمند بهسازی است

مهر‌الله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع خیران مدرسه‌ساز فرمودند: شما که درگیر این امر زیبا هستید این کار را با شوق ادامه دهید و بدانید خدا به شما ارج می‌دهد.

وی ‌با بیان اینکه مقام معظم رهبری تلاش خیران را یک جهاد زیبا توصیف کردهاند،‌ تصریح کرد:‌ 20 سال است ‌که مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور تشکیل شده و مهم‌تر از اعداد و ارقام مانند فعالیت بیش از 600 هزار خیر در کشور، تاثیر فرهنگی این مجمع است.

رخشانی‌‌مهر یادآور شد:‌ حدود 6 هزار بانوی خیر در کشور داریم که در کشور در حال فعالیت هستند و مجمع خیران مدرسه‌ساز از قدیمی‌ترین تشکل‌های کشور است.

‌معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان ااینکه هر فردی می‌خواهد فعالیت انجام دهد در کشور به سراغ ‌خیران می‌رود،‌ گفت: ‌خوشحال هستیم که مدرسه‌سازی توانسته نقش خود را در ترویج فرهنگ ایثار پیدا کند و مشارکت‌های مردم افزایش یابد.

رخشانی‌مهر افز‌ود: ‌در دنیا برای موضوع خیریه کار می‌شود و در دنیا بخشش یک شاخصه است. براساس یک رتبه‌بندی ایران با 45 امتیاز در رتبه هفدهم از نظر بخشش و خیرین قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ‌بر اساس آمار، در امر خیریه بیش از 40 هزار میلیارد تومان از منابع خیریه در قالب کار خیر به دولت در سال کمک می‌شود و 17.8 درصد بودجه کشور با آورده خیرین در کشور هزینه می‌شود

وی با بیان اینکه 35 درصد دانشگاه‌ها از موقوفات است،‌ افزود: در کشو‌ر ما موقوفات رواج دارد و براساس آمارها 40 دانشگاه کشور از محل موقوفات ساخته شده است.

مهرالله رخشانی مهر ادامه داد:متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 5.18 مترمربع بوده در حالی که استاندارد آن 8.39 متر مربع است.
وی اضافه کرد: خراسان شمالی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان و خراسان رضوی نیز استان هایی بوده که فضای آموزشی آنها کمتر از متوسط سرانه است.
به گفته وی، سرانه فضاهای آموزشی شهری 4.96 مترمربع بوده و 15 استان زیر خط این سرانه هستند.
رخشانی مهر گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در حوزه روستایی 5.81 مترمربع است که در این حوزه 10 استان زیر خط میانگین قرار دارند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: 30 درصد مدارس کشور نیازمند بهسازی است که از این تعداد 12 درصد مدارس تخریبی و 18 درصد نیازمند مقاوم سازی است.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار نیاز به تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس مربوط به استان تهران و کمترین آن به استان های ایلام و چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.
او همچنین بیشترین مدارس ساخته شده با خشت و گل را مربوط به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد و افزود: بیشترین کلاس های کانکسی در خوزستان قرار دارد.
رخشانی مهر بیان داشت: بیشترین مدارس خیری ساز در خراسان رضوی و کمترین آن در خراسان شمالی واقع است.
وی تصریح کرد: مکان یابی مدارس و توجه به مسائل زیست محیطی و احداث مدرسه سبز از برنامه های مد نظر است. رخشانی مهر ادامه داد:از ابتدای فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور تاکنون 107 هزار کلاس درس احداث شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار