انتخابی جام جهانی بسکتبال؛ ترکیه برنده نبرد صدرنشینی شد

تهران (پانا) –در پایان شب اول از هفته ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال در قاره اروپا ترکیه مهم‌ترین نتیجه را در چهار گروه بدست آورد.

کد مطلب: ۸۳۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخابی جام جهانی بسکتبال؛ ترکیه برنده نبرد صدرنشینی شد

شب اول از هفته پایان دور اول انتخابی جام جهانی بسکتبال در قاره آفریقا با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید.

گروه A

دو معادله بزرگ جدول این گروه در صدر و انتهای جدول حل شده بود و تنها تعیین تیم‌های دوم و سوم جدول باید در هفته آخر انجام می‌شد.

بازی‌های گروه با دیداری تشریفاتی آغار شد، اسپانیا در مالاگا مقابل تیم حذف شده‌ی بلاروس 80 بر 60 به پیروزی رسید تا با اقتدار راهی مرحله بعد شود.

اما جدال برای تعیین تیم رده دوم بین اسلوونی و مونته نگرو با شکست 74 بر 87 اسلوونی همراه بود.

بدین ترتیب از این گروه اسپانیا، مونته نگرو و اسلوونی به مرحله بعد رسیدند.

گروه B

با قطعی بودن عدم صعود سوئد به مرحله نهایی، جنگ بزرگ در هفته آخر این گروه برای تعیین صدرنشین بود.

اوکراین در جدال با لتونی تن به شکست سنگین 71 بر 93 داد. پس از این بازی ترکیه مقابل تیم حذف شده‌ی سوئد 77 بر 52 به پیروزی رسید تا صدرنشین شود. لتونی در این گروه دوم شد و رده سوم به اوکراین رسید.

گروه C

در این گروه پیش از این صدرنشین و قعرنشین مشخص شده بودند و تنها تکلیف تیم دوم باقی مانده بود.

لیتوانی صدرنشین گروه در خانه‌ی مجارستان 73 بر 50 به برتری دست یافت و لهستان هم مقابل تیم حذف شده‌ی کوزوو 103 بر 70 برنده شد و به رده دوم رسید.

گروه D

تنها مواردی که در این گروه قطعی شده بود، صدرنشینی ایتالیا و صعود هلند به مرحله نهایی بود اما رقابت برای بقا بین رومانی و کرواسی و کسب رده دوم همچنان ادامه داشت.

بازی‌های این گروه بصورت همزمان برگزار شد؛ ایتالیا صدرنشین گروه مقابل هلند 81 بر 66 شکست خورد. در فینال حساس گروه، رومانی در جدال با کرواسی 63 بر 90 تن به شکست داد تا رومانی از مسابقات کنار رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار