کدام استان‌ها بیشترین میزان اعتیاد را دارند

تهران (پانا) - طبق اعلام بهزیستی خوزستان، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، استان مرکزی، فارس، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان استان‌هایی هستند که اعتیاد در آنها بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

کد مطلب: ۸۳۳۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کدام استان‌ها بیشترین میزان اعتیاد را دارند

در نشست خبری که امروز نهم تیرماه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سازمان بهزیستی برگزار شد، دکتر فاطمه عباسی با اشاره به این که آخرین متدهای درمان در ایران انجام می‌شود، گفت:‌ چه در مراکز درمانی زنان و چه مردان و کودکان، چه در مراکز دائمی و موقتی و چه برای درمان اعتیاد شدید یا غیرشدید، از پیشرفته‌ترین روش‌ها برای درمان معتادان بهره می‌گیریم و می‌توانم بگویم کشوری نیست که روش درمانی جدیدی داشته باشد و ما آن را نداشته باشم، مخصوصا در بین کشورهای منطقه و همسایه بسیار پیشرو هستیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همچنین افزود: ما در انجام اقدامات پیشگیرانه، 19 میلیون نفر را تحت پوشش پیشگیری اولیه قرار دادیم و خطوط مشاوره اعتیاد هم به صورت فعالانه در حال مشاوره‌دهی به افرادی است که نیازمند کمک‌های کارشناسی باشند.

او با بیان این که نیروی انتظامی در حال مبارزه با عرضه مواد مخدر است، گفت: ما از تلاش‌های نیروی انتظامی با خبریم و می‌دانیم که کشفیات افزایش داشته اما از سوی دیگر کشت خشخاش به شدت در کشورهای همسایه افزایش داشته و در عین حال تغییر الگوی مصرف را داریم که مواد صنعتی به سهولت قابل تولید هستند.

عباسی درباره خدماتی که به معتادان بهبودیافته تعلق می‌گیرد، هم توضیح داد: به افراد معتاد بهبودیافته که دارای مدرک حرفه‌ای باشند 20 میلیون تومان وام اشتغال اختصاص داده می‌شود و به کارآفرین‌هایی که این افراد را استخدام کنند هم تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات می‌دهیم.

این مسئول بهزیستی در پاسخ به سوال پانا که چرا با وجود لحظه‌ای بودن تغییرات در حوزه اعتیاد، در ارائه آمارها به شیوع‌شناسی سال 94 استناد می‌شود گفت:‌ این شیوع‌شناسی با همکاری بهزیستی و سازمان مبارزه با مواد مخدر انجام شده بود، در سال 96 سازمان مبارزه با مواد مخدر خودش تحقیقی را انجام داد و ما هم در سازمان بهزیستی از دی ماه 96 رصد آسیب‌های اجتماعی را در کل کشور انجام دادیم که بخشی از این آسیب‌ها به اعتیاد برمی‌گردد. فکر می‌کنم تا اواخر تیرماه این آمارها آماده شود و اگر اجازه انتشار عمومی آنها را به ما بدهند، این عدد و رقم‌ها را منتشر می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار