مسعود کرباسیان*

اطلاعات میزان و ارزش کالاهای وارداتی 

اقتصاد در اتاق شیشه‌ای یعنی با مردم شفاف و صادق باشیم. براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز عموم مردم و فعالان اقتصادی می‌توانند میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن را به لحظه روی سایت گمرک ببینند.

کد مطلب: ۸۳۳۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به عنوان وزیراقتصاد اجازه نمی‌دهم آسایش و امنیت کشور فدای رفتارهای منفعت‌طلبانه شود. اقتصاد در اتاق شیشه‌ای یعنی با مردم شفاف و صادق باشیم. براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز عموم مردم و فعالان اقتصادی می‌توانند میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن را به لحظه روی سایت گمرک ببینند.

شفافیت که نباشد، عده ‌ی هوس سواستفاده به سرشان می‌زند و با مال اندوزی عرصه زندگی را برمردم تنگ می‌کنند. اما دولت طرف مردم و حامی منافع ملی و در خدمت توسعه بخش خصوصی واقعی و مولد است که طی سال‌های تحریم از مال و جانش برای کشور صرف کرد و همچنان ایستاده است.

دولت به مردم قول داده بود نگران تامین مایحتاج‌شان نباشند. این لیست و آمارها شفاف می‌سازد که مبتنی بر نیازهای روزانه جامعه انواع کالاها به کشور با حمایت منطقی دولت وارد می‌شود.

مطمئن هستم دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بازارها را رصد می کنند و اگر واردکننده یا فروشنده‌ای که با ارز رسمی کالا به کشور وارد کرده است آن کالا را با قیمت دلار آزاد بفروشد، یعنی به منافع ملی، مصلحت کشور و زندگی عموم شهروندان پشت کرده است. بنابراین دولت با نهایت جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

مردم عزیز کشور می‌توانند لیست کالاها را ببینند و اگر در هنگام خرید با گرانفروشی مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اینکه با توجه به مسولیت شهروندیشان بی‌درنگ موضوع را با سازمان تعزیرات اعلام کنند.

بخش خصوصی مطمئن باشد که دولت اقتصاد شفاف و ضدفساد را می‌خواهد که همان مطالبه جدی آنهاست و به مردم هم اطمینان می‌دهیم که بازارها لحظه به لحظه رصد می‌شود. از رسانه‌ها کمک می‌خواهیم که مثل همیشه مردم را آگاه کنند. حضور موثر آنها راه را برفساد و رانت‌جویی می‌بندد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی*

منبع :‌ اینستاگرام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار