وزیر امور اقتصادی و دارایی: میزان واردات کالا روزانه اعلام می‌شود

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد می‌گوید قرار است روزانه میزان واردات کالا در سامانه‌ای اعلام شود تا مردم بدانند چه کسانی کالاها را با چه قیمتی وارد می‌کنند.

کد مطلب: ۸۳۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی: میزان واردات کالا روزانه اعلام می‌شود

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مسعود کرباسیان که در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت حضور داشت، اظهار کرد: در شرایط فعلی نخواهیم گذاشت کسی به این مملکت خدشه‌ای وارد کند. در عملکرد سه ماهه دولت در زمینه واردات و صادرات ١١ میلیارد واردات داشتیم که ٢.٧ درصد کاهش داشته است. این کاهش نیز به دلیل کالاهای غیرضروری بوده است.

وی افزود: ١١ میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار نیز صادرات کشور در سه ماه نخست امسال بود که ١٥.٥ درصد رشد داشت. در این زمینه هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده مورد حمایت قرار گرفته است.

کرباسیان ادامه داد: نیازهای ارزی کشور در چهار گروه کالایی است که در گروه اول و اولویت‌دار کالاها را با ارز ٣٨٠٠ تومانی و ٤٢٠٠ تومانی تقسیم‌بندی کردیم که برابر با ١٨ میلیارد دلار است. گروه بعدی، کالاهای ضروری است که مواد اولیه است و ارز آن را از محل صادرات غیرنفتی تامین می‌شود. قطعات منفصله خودرو، ذرت خوراک دامی، برنج، سویا، موبایل، جو، ماشین آلات، کنجاله، لوازم خانگی، روغن دانه، بنزین و اقلام خوراکی از جمله موارد این دو گروه است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر تامین نیازهای ضروری کشور در هر شرایطی، تصریح کرد: صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را در بورس با قیمت توافقی ارائه کنند که کار آن از شنبه آغاز می‌شود. کرباسیان اعلام کرد: قرار است روزانه میزان واردات کالا در سامانه‌ای اعلام شود تا مردم بدانند چه کسانی کالاها را با چه قیمتی وارد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار