استاندار گلستان

تاکید بر امر مدرسه سازی در استان گلستان

گرگان(پانا)-استاندار گلستان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان اظهار داشت: به هر میزان که مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان، اعتبار جمع نماید، بنده نیز از محل اعتبارات استانی برای مدرسه سازی کمک خواهم کرد.

کد مطلب: ۸۳۳۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر امر مدرسه سازی در استان گلستان

سید مناف هاشمی، در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زیباترین جلسات که در مسئولیت قبلی خود دنبال کردم ایجاد و تاسیس مجمع خیرین ورزش بود که به تبعیت و تجربه خیرین مدرسه‌ساز و سلامت این مهم را پیگیر بودم

و ی افزود: کشور و مردم ما سابقه کار خیر و نیک دارند و این از جمله اعتقادات دینی ما است و هر چه در این دنیا تلاش کنیم ثمره و بهره آن را خواهیم گرفت.

هاشمی تصریح کرد: معلمان به عنوان اصلی ترین افراد در جامعه تلاش می کنند تا آینده سازان این کشور را تربیت کنند و اگر توقعی از مسئولان داریم باید در این عرصه تلاش کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه بسیاری از کشورها براساس منابعی که در اختیار دارند استعدادیابی و فعالیت آموزشی را دنبال می‌کنند،‌ گفت: هنر ما باید این باشد که لذت کار خیر را به مسئولان آموزش دهیم و اگر بتوانیم این کار را کنیم خیلی از عقب‌ماندگی‌ها را می‌توانیم به دست مردم حل کنیم.

هاشمی با بیان این که خیران مستحق تقدیر هستند، گفت: هشت بانوی گرگانی منازل خود را وقف مدرسه سازی کردند و بعد از فوت آن ها این املاک در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

استاندار گلستان ادامه داد: ما باید فرهنگ کار نیک را که یک هنر است به مردم بیاموزیم و بسیاری از این عقب ماندگی های خود را از این طریق جبران کنیم.

هاشمی،در این جشنواره با قدر دانی از کمک سه هزار و 600 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز استان در 20 سال گذشته، گفت: ایجاد فضاهای آموزش برای کودکان این استان نیازمند تلاش و کمک های بیشتری است.
سیدمناف هاشمی بر برنامه ریزی در راستای افزایش کمک خیرین به مدرسه سازی تا سالی حدود 600میلیارد ریال تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش اصلی ترین گروه در زمینه توسعه و آینده کشور است و باید به این حوزه و بحث مجامع خیرین مدرسه ساز توجه بیشتری شود.
وی همچنین اظهار کرد: هر میزان مجمع خیرین استان و نوسازی مدارس بتوانند اعتبار از محل کمک های خیرین استانی و کشور تامین کنند، استاندار نیز معادل آن را از محل اعتبارات استانی فراهم خواهد کرد.وی تأکید کرد: هر اندازه ای که خیران به مدرسه سازی کمک کنند ما هم به همان اندازه از منابع استانی هزینه خواهیم کرد.

هاشمی گفت: باید تلاش کنیم تا هر فرد یک خیر دیگر همراه خود بیاورد تا در سال آینده خیران ما دو برابر شوند.

وی در پایان اضافه کرد: بنده به عنوان یک فرد حقیقی اعلام می کنم که این عمل را اجرا خواهم کرد تا سهم کوچکی در مدرسه سازی خواهم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار