از امحای مواد مخدر تا نمایشگاه بشنو و باور نکن/ اصفهانی‌ها به مواد مخدر نه می‌گویند

اصفهان (پانا) - شهروندان اصفهانی در 13 ویژه‌ برنامه اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به مواد مخدر "نه" می‌گویند.

کد مطلب: ۸۳۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
از امحای مواد مخدر تا نمایشگاه بشنو و باور نکن/ اصفهانی‌ها به مواد مخدر نه می‌گویند

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به نامگذاری 26 ژوئن به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، جزییات برنامه‌های این اداره در هفته مبارزه با مواد مخدر که از 5 تا 12 تیرماه برگزار می‌شود را تشریح کرد.

مسعود مهدویان‌فر با بیان اینکه پیشگیری و آموزش، محور اصلی برنامه‌های شهرداری اصفهان در هفته مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: خانواده دارایی‌محور آخرین نسخه بین‌المللی پیشگیری از گرایش به مواد مخدر است.

وی افزود: خانواده‌ای که 8 دارایی شامل حمایت و عشق ورزیدن به فرزندان، مقتدرسازی فرزندان، تدوین مرزها و انتظارات واقع‌بینانه از آنها، کمک به نوجوانان برای مدیریت وقت، تشویق نوجوانان به شکل‌دهی تعهد درازمدت به یادگیری، القای ارزش‌های مثبت، رشد دادن به کفایت‌های نوجوانان و تشویق فرزندان به شکل‌دهی هویت مثبت را داشته باشد، خانواده‌ای دارایی‌محور است که فرزندان آن دچار آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد نمی‌شوند.

مهدویان‌فر با اشاره به برنامه‌ریزی 13 رویداد شهری با رویکرد خانواده‌ دارایی‌محور ادامه داد: چند مولفه خانواده دارایی‌محور در طراحی تبلیغات شهری اداره توسعه فرهنگ شهروندی که شامل 300 تابلو است، لحاظ شده است. همچنین برنامه امحای نمادین مواد مخدر 5 و 6 تیرماه از ساعت 21 تا 23 در باغ نور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اعضای کنگره شصت در شب نخست این برنامه اضافه کرد: اعضای انجمن رهایی از اعتیاد نیکوتین ایران (نیکا) و مسئولان بهزیستی و دادگستری اصفهان نیز مهمانان شب دوم برنامه امحای نمادین مواد مخدر هستند. جنگ تفریحی، تئاتر، مسابقه و همخوانی اعضا از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه «جشنواره نه به اعتیاد» عنوان و محور اصلی تمام برنامه‌های ما در هفته مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: 25 ویژه‌برنامه محلات از 11 تیر در تمام مناطق پانزده گانه شهر اصفهان برگزار می‌شود. این برنامه که از ساعت 21 تا 23 برگزار می‌شود تا مردادماه ادامه دارد.

مهدویان‌فر گفت: در 15 چهارراه مهم شهر اصفهان و به مدت یک هفته از ساعت 18 تا 20 مانورهای شهری شامل تئاترهای 2 تا 3 دقیقه‌ای اجرا می‌شود که خانواده دارایی‌محور موضوع این 700 تئاتر کوتاه است. همچنین سیر نمایشگاهی "بشنو و باور نکن" در مورد باورهای غلط در خصوص اعتیاد در مکان‌های پرتردد مناطق پانزده گانه شهر اصفهان برپا می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه محصولات بهبودیافتگان اعتیاد در مناطق 3، 8 و 9 شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تکثیر تولیدات مجازی شامل کلیپ و تیزرهایی در مورد مبارزه مواد مخدر در فضای مجازی و برگزاری ورکشاپ گریم برای نخستین بار در اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر است. نخستین برنامه ورکشاپ گریم هشتم تیرماه از ساعت 18 تا 20 در پل خواجو برگزار می‌شود.

مهدویان‌فر با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی بهبودیافتگان اعتیاد از ساعت 5:30 تا 9 صبح جمعه هشتم تیرماه از چهارراه تختی تا میدان امام (ره)، افزود: اجرای 50 نمایش خیابانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان و مشارکت شهرداری در اجرای جلوه‌های ویژه برنامه کشوری امحای 40 تن مواد مخدر از دیگر رویدادهای هفته مبارزه با مواد مخدر است.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: مشارکت در برگزاری کنگره عشق بدون مرز (انجمن معتادان فرانام) از دیگر برنامه‌های ما است که هفتم تیرماه و با حضور 7 هزار نفر در سالن حماسه 25 آبان ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 150 کانون سلامت در حوزه پیشگیری از اعتیاد از این هفته فعالیت خود با محوریت خانواده دارایی‌محور را آغاز می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار