نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و ناحیه دو مشهد:

ایجاد فرصت های برابر برای آموزش دانش آموزان از اولویت های اصلی ماست

مشهد (پانا)- با برگزاری جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد مقدس، روند برگزاری این نشست های مشترک در مشهد پایان یافت.

کد مطلب: ۸۳۳۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فرصت های برابر برای آموزش دانش آموزان از اولویت های اصلی ماست

نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد مقدس در محل سالن کنفرانس ناحیه ۲ برگزار شد.

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: ایجاد فرصت های برابر برای دانش آموزان برای آموزش دانش آموزان یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

وی افزود: هدف از برگزاری جلسات مشترک شورای معاونین اداره کل با ادارات نواحی مناطق و شهرستان ها تبیین اهداف آموزش و پرورش استان ایجاد درک مشترک از وضعیت آموزش و پرورش نگرش مشترک و همگرایی در بین نیروها و ارزیابی از عملکرد نواحی و مناطق می باشد.

وی باتاکید بر این که برای آمادگی هرچه بیشتر در مهرماه مانور سازماندهی نیروها در تیرماه برگزار خواهد شد تا بتوانیم وضعیت استان را برای مهر ماه به صورت عملیاتی بررسی کنیم اظهار داشت: وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین می باشد و در این راستا دستگاه تعلیم و تربیت به بسیاری از وظایف خود به خوبی عمل کرده است اما بخشی از سند تحول بنیادین بر عهده سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نهاده شده که متأسفانه به خوبی وظایف خود را در این زمینه انجام نداده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه عدالت آموزشی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است که در این راستا در استان خراسان رضوی چهار مدرسه با یک دانش آموز در مناطق محروم دایر می باشد و این موضوع نشان از این دارد که ایجاد فرصت‌های برابر برای آموزش و کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزش و پرورش همواره مد نظر ماست.

خدابنده افزود: رویکرد ما در آموزش و پرورش باید رویکرد اقناعی باشند تا بتوانیم و روابط انسانی مشکلات را حل کنیم و در این راه به هر میزان فاصله بین صف و ستاد را کمتر کنیم قطعاً مشکلات مجموعه آموزش و پرورش کمتر خواهد شد.
وی افزود: برای ارتباط بهتر و راحت تره همکاران اولیا و دانش آموزان سامانه پیامکی جهت ارتباط با مدیر کل راه اندازی شده که پیام های دریافتی پس از بررسی جهت اقدام لازم به گروه های هدف ارجاع داده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به محدود شدن منابع مالی در دستگاه های دولتی افزود: باید در آموزش و پرورش از حاشیه ها پرهیز کنیم و تمام تمرکز خود را معطوف مبحث مهم آموزش و پرورش دانش آموزان نماییم چراکه وظیفه ذاتی آموزش و پرورش نیز همین است، ما باید با حفظ آرامش در مجموعه آموزش و پرورش و جلوگیری از تنش مسیر را جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف سازمانی هموار نماییم

خدابنده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرارسیدن موسم ثبت نام مدارس گفت: با مدیرانی که ثبت نام دانش آموزان را منوط به پرداخت وجه اضافه نمایند قطعاً برخورد خواهد شد هرچند آموزش و پرورش برای خدمت رسانی بهتر نیاز به مساعدت اولیا دارد اما نباید به خاطر این مسئله فشار را به خانواده ها تحمیل نماییم.

وی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی ادامه داد :یکی از مهمترین انتخاب های هر دانش آموز که زندگی آینده او را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد بحث مهم انتخاب رشته تحصیلی می باشد که باید در این زمینه با توجه به علایق دانش آموز و استعدادهای ذاتی او و با آگاهی بخشی و توجیه اولیا مسیر را برای انتخاب درست برای دانش آموز هموار نماییم.

روحانی نیا مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو نیز در این جلسه گفت: بیش از نیمی از دانش آموزان ناحیه دو در حاشیه شهر مشهد مشغول تحصیل می باشند که همین مساله میطلبد تا توجه جدی به حاشیه شهر داشته باشیم.

وی افزود: بالاترین آمار اسکان فرهنگیان در ثامن دو می باشد که 552 هزار نفر روز آمار اسکان در تابستان و نوروز بوده است.

روحانی نیا گفت: به همت خیریه ناحیه و واحد مددکاری مشاوره بیش از 250 میلیون تومان در سال تحصیلی جاری به دانش آموزان بی بضاعت کمک شده‌است.

وی افزود: اصلاح ساختار قامتی اولویت کاری در حوزه تربیت بدنی و سلامت می باشد که اقدامات خوبی نیز در سال تحصیلی جاری در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 27 میلیارد تومان جهت بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی و پرورشی و ساخت مرکز رفاهی توسط خیرین و اداره کل نوسازی مدارس استان، تامین اعتبار شده است.

لازم به ذکر است با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه دو با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار