با شرکت بیش از ۴۴۸ داوطلب کنکوری در بجستان:

دومین روز از کنکور ۹۷ در بجستان

بجستان (پانا)- دومین روز بزرگترین رقابت علمی کشور جمعه هشتم تیر با برگزاری آزمون داوطلبان رشته علوم تجربی به عنوان پرمخاطب ترین گروه آزمایشی کنکور امسال، در سراسر کشور آغاز شد .

کد مطلب: ۸۳۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دومین روز از کنکور ۹۷ در بجستان

نخستین روز از کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۷ صبح (پنجشنبه هفتم تیر ماه) در دونوبت صبح و عصر برگزار شد جمعه هشتم تیر پایان پذیرفت.

در کنکور سراسری امسال یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و مابقی مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان کنکور ۹۷ را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر بیشتر شده است.

حسن عزیزی مدیر آموزش پرورش بجستان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان و دانشجویان آینده اظهار کرد:‌ سال ۹۷ سالی موفق و سرشار از کسب رتبه های برتر برای بجستان بود و امید است دانش آموز بجستانی در این رقابت علمی همانند رقابت های دیگر خوش بدرخشتند.

مدیر آموزش پرورش بجستان افزود:‌ در سال جاری ۴۴۸ نفر دانش آموز با افزایش ۴۳ نفری نسبت به سال قبل در بجستان به رقابت می پردازند و در واقع بیشترین ثبت‌نام کنندگان آزمون سراسری ۹۷ در بجستان گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۲۲۳ نفر که شامل ۱۱۷ زن و ۱۰۶ مرد و در مرحله دوم گروه علوم انسانی با ۹۶ ونفر شامل ۵۰ نفر زن و ۴۶ نفر و در گروه هنر با حضور ۳۹ نفر زن و مرد و ریاضیات ۱۲ نفر مرد بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ در رشته علوم تجربی شاهد قبولی ۹ نفر در رشته پزشکی و در سال ۹۶ باز هم ۶ نفر قبولی را در این رشته داشتیم در سال ۹۷ امید است با قبولی های بیشتری نسبت به سالیان گذشته روبرو باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار