رئیس دانشگاه پیام نور سمیرم ؛

1000 نفر از داوطلبان کنکور سراسری 97 در سمیرم با هم به رقابت پرداختند

سمیرم/اصفهان (پانا) - آزمون سراسری سال 97 صبح روز پنج شنبه 7 تیر با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده در حوزه امتحانی دانشگاه پیام نور شهر سمیرم برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۳۳۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
1000 نفر از داوطلبان کنکور سراسری 97 در سمیرم با هم به رقابت پرداختند

رئیس دانشگاه پیام نور سمیرم در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به آمار بالاتر حضور دختران نسبت به پسران در آزمون سراسری ۹۷ اظهار کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷ پسران در گروه علوم ریاضی و فنی و دختران در سایر گروه ها از جمله علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی پیشتاز بوده اند.

علی قاسمپور در این باره گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از ۸۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون، ۴۹ نفر مرد و ۳۴ نفر زن بوده و هم چنین در گروه علوم انسانی از ۲۴۰ نفر داوطلب، ۱۵۱ نفر زن و ۸۹ نفر مرد هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از صبح فردا تعداد ۵۶۳ داوطلب رشته علوم تجربی در این مکان برای رقابت با یکدیگر حاضر شده و عصر جمعه نیز ۷۶ داوطلب رشته زبان انگلیسی با حضور در این آزمون دفتر کنکور سال ۹۷ را خواهند بست.

رئیس دانشگاه پیام نور سمیرم در همین رابطه تصریح کرد: از این تعداد شرکت کننده در رشته علوم تجربی ۳۴۷نفر دختر و ۲۱۶ نفر پسر بوه که در آزمون رشته زبان خارجی نیز به همین ترتیب از ۷۶ شرکت کننده ۲۸ نفر دختر و ۴۸ نفر پسر در آزمون شرکت کرده اند.

وی افزود: در مجموع ۵ رشته امتحانی ۱۰۴۷ داوطلب در شهرستان با هم به رقابت پرداخته که از این تعداد ۶۱۵ نفر دختر و ۴۳۲ نفر پسر در این آزمون شرکت کردند.

قاسمپور در ادامه افزود: نکته قابل توجه کنکور امسال سمیرم حضور مادر و دختری بود که با هم بر سر جلسه کنکور علوم انسانی شرکت کرده بودند.

وی در پابان گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری نیمه اول مرداد اعلام و انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز از نیمه دوم مردادماه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار