حمایت برنامه های مرتبط با کنگره 2000شهید کانون اوقاف فراغت مساجد

بیرجند(پانا)-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:برنامه های مرتبط با کنگره 2000شهید استان در کانون های اوقات فراغت مساجد، مورد حمایت مالی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون سقف مالی است.

کد مطلب: ۸۳۲۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت برنامه های مرتبط با کنگره 2000شهید کانون اوقاف فراغت مساجد

عصر امروز مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای سومین سال متوالی در مسجد امام صادق شهرستان بیرجند برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ابراهیم سبزکار،مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون مساجد کار غنی سازی اوقات فراغت را انجام میدهد، گفت:در سال گذشته 397پایگاه اوقات فراغت در استان برگزار شد و پیش بینی میشود در تابستان امسال نیز 420کانون فرهنگی هنری در تابستان برگزار شود.

وی افزود:طرح اسمانی ها با رویکرد ،برنامه های نشاط پایه،گروهی،تربیتی و اموزشی همراه با فعالیت های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

سبزکار عنوان کرد:در تابستان امسال برنامه اعزام 9روحانی از شهر قم جهت برگزاری کلاس های اوقات فراغت کانون های روستایی و مناطق محروم را در استان داریم.

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد استان گفت:ترویج و ارتقا سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرانی،اعتقادی،اخلاق و نماز از جمله اهداف طرح اوقات فراغت است.

در ادامه صادق احمدی فرمانده سپاه شهرستان بیرجند اضافه کرد:در کنگره 2000شهید استان که در مهرماه برگزار می شود،70درصد شهدای آن را جوانان 15تا 20 سال تشکیل میداده است.

وی گفت:معنویت یکی از عوامل مهم در موفقیت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است که مسجد به عنوان مکانی برای اعزام جوانان نقش مهمی را ایفا کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند ادامه داد: در بحث کنگره 2000شهید استان،کانون های اوقات فراغت مساجد می توانند با برگزاری برنامه هایی بااین مضمون از این فرصت استفاده کنند.

احمدمحبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه 616کانون اوقات فراغت در استان وجود دارد گفت:در 237کانون شهری و 379کانون روستایی امکان پوشش جمعیت 22هزار نفر را داریم.

وی افزود:از سال 96در مساجد برنامه کسب و کار موفق را داریم که امسال نیز این برنامه مورد حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

محبی با اشاره به کنگره 2000شهید استان عنوان کرد:هر نوع برنامه از سمت کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه مورد حمایت مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدون محدودیت مالی قرار میگیرد.

در پایان این مراسم نیز از تصویر نقاشی شده شهید مدافع حرم،مرتضی بصیری پور توسط جوان مسجدی با حضور خانواده این شهید رونمایی و تقدیم خانواده شهید شد.

خبرنگار پانا:حمیده هشیار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار