در گفت و گو با پانا

پژوهش، مهم ترین راه برای رسیدن به توسعه یافتگی است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اگر در جامعه بخواهیم به سمت توسعه یافتگی و توسعه پایدار حرکت کنیم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از طریق پژوهش به آن برسیم.

کد مطلب: ۸۳۲۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش، مهم ترین راه برای رسیدن به توسعه یافتگی است

محمد پورداوود در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان‌ کرد: کشورهای توسعه یافته از مجرای پژوهش به توسعه یافتگی رسیده اند و خوشبختانه در کشور ما این روند روبه رشد است.
وی ضمن اشاره به اهمیت پژوهش برای فرهنگیان افزود: در آموزش و پرورش برای معلمین بحث اقدام پژوهی و درس پژوهی را داریم.
وی ادامه داد: موردی که برای ما اهمیت دارد، این است که از الان مهارت های دانش آموزان را افزایش دهیم که یکی از آن ها، مهارت تحقیق و پژوهش است که از طریق جشنواره جابربن حیان صورت می گیرد و ما لقب دانشمندان کوچک را به این دانش آموزان می دهیم.
پورداوود به چندین برنامه ای که برای دانش آموزان در برنامه جابربن حیان در نظر گرفته شده، اشاره کرد و گفت: به آن ها یاد می دهیم که از زندگی در مدرسه لذت ببرند و آموزش می بینند که از الان با مهارت و تحقیق جلو بروند تا اگر موردی در آینده برایشان پیش آمد، آن را از طریق روش حل مسئله و پروژه انجام دهند تا بعد از اینکه از سیستم آموزش و پرورش خارج می شوند، انسان هایی خداباور، عناصر مفید، سازنده، پژوهش محور و دارای مهارت های زندگی باشند که بتوانند آینده خود را بسازند.
وی اظهار کرد: ما در هزاره سوم میلاد قرار داریم و اگر بخواهیم از قافله دنیا عقب نمانیم باید شتابان در تکنولوژی دنیا در حرکت باشیم و راه اصلی آن پژوهش است و درست است که آن را از مقطع ابتدایی به دانش آموزانمان یاد دهیم که بیشترین یادگیری در آن شکل می گیرد.
وی افزود: ما این برنامه ها را پرقدرت و پرتوان ادامه می دهیم و از همکاران و دانش آموزان در این وادی حمایت می کنیم تا اهدافی را که در سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش تعریف شده را به منسه ظهور برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار