مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز :

مدرسه تخصصی «پزشک فردا» در پژوهش‌سرای ملاصدرای البرز راه اندازی شد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با توجه به اهمیت و جذابیت علوم زیستی و پزشکی و علاقه و ظرفیت دانش آموزان البرز همچنین وجود تجهیزات منحصر به فرد پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا مدرسه تخصصی «پزشک فردا» در این مرکز راه‌اندازی شده است .

کد مطلب: ۸۳۲۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه تخصصی «پزشک فردا» در پژوهش‌سرای ملاصدرای  البرز راه اندازی شد

خسرو ساکی با اعلام این خبر افزود: این پژوهش‌سرا به عنوان قطب کشوری علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شناخته شده‌است که به منظور تمرکز بر جذب ، شناسایی و هدایت دانش‌آموزان علاقمند به علوم زیستی و پزشکی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: فضاهای آزمایشگاهی موجود در این پژوهش‌سرا اتاق کشت سلول، آزمایشگاه تخصصی علوم زیستی، اتاق ایزوله برای بخش تحقیقات، اتاق کشت بافت گیاهی، آزمایشگاه مهندسی بافت، آزمایشگاه نانو، آزمایشگاه تخصصی علوم زیستی و خانه حیوانات است که هر کدام از این فضاها از برترین تجهیزات تخصصی برخوردار است.

ساکی اضافه کرد: هدف از راه اندازی این مدرسه تخصصی و پژوهشی‌محور عبارت است از :

  • شناسایی و هدایت دانش‌آموزان علاقمند و مستعد در حوزه‌ی علوم زیستی و پزشکی
  • آموزش یکسان و هماهنگ علوم زیستی و پزشکی برای سطوح مختلف علمی
  • کمک به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاهی
  • آمادگی شرکت در المپیادهای علمی ( زیست شناسی و سلول‌های بنیادی )
  • آمادگی شرکت در مسابقات آزمایشگاهی زیست‌شناسی و جشنواره معتبر علمی مرتبط
  • افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت نسبت به سلامت بدن و محیط‌زیست

وی افزود: دانش‌آموزان دوره متوسطه اول می‌توانند در این مدرسه ثبت‌نام کنند و پس از گذراندن موفق هر ترم تحصیلی گواهی معتبر دریافت کنند و در پایان هر ترم نیز به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

ساکی بیان کرد: محتوای آموزشی این طرح شامل مباحث فیزیولوژی جانوری، آناتومی، دارو‌سازی، دندانپزشکی، کار با حیوانات آزمایشگاهی، جراحی و تشریح، علوم آزمایشگاهی، کشت سلول، مهندسی بافت، فوریت‌های پزشکی، ژنتیک، دامپزشکی و ... همراه با بازدید از مراکز علمی درمانی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پایان گفت: ثبت نام اولین دوره این طرح در تابستان 97 به صورت حضوری در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا واقع در کرج، حصارک بالا، بالاتر از میدان شهرداری، روبروی پارک لاله از تاریخ 97/03/19 تا 197/04/15 و در روزهای دوشنبه صبح (ویژه دختران) و سه شنبه صبح (ویژه پسران) انجام می‌شود .

( به عنوان قطب کشوری علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ) ،

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار