معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان :

پوشش 45 درصدی دانش آموزان در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اصفهان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش تجلیل از برگزیدگان و فعالان طرح های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت:در سال جاری 45 درصد تحت پوشش طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۳۲۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پوشش 45 درصدی دانش آموزان در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی

عبدالرضا رییسی در همایش تجلیل از برگزیدگان و فعالان طرح های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: به واسطه تفاهمنامه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش بالتبع یکسری طرح ها برنامه هایی برای والدین دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شده و سعی شده همه مقاطع تحصیلی در این طرح ها دیده شوند.

وی با اشاره به اینکه هر چند به خاطر محدودیت ها در سال جاری 45 درصد از دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند اظهار داشت: امیدواریم این موضوع سال به سال افزایش پیدا کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان هدف از این طرح را پیشگیری و توانمند سازی، آموزش، مهارت های اجتماعی و مهارت نه گفتن دانست و گفت: در کنار دانش آموزان معلمان و هم والدین دانش آموزان هم دیده شده اند چرا که دانش آموز در محیطی که زندگی می کند در ارتباط با معلم است و او نقش مهمی در سلامت روحی اجتماعی او ایفا می کند.

وی افزود: معلمان می توانند نقش موثری در پیشگیری از آسیب ها داشته باشند و در این طرح سعی شده به شکل غیر مستقیم این وضعیت اتفاق بیافتد و دانش آموزان به صورت غیر مستقیم با مضرات مواد مخدر و آسیب های اجتماعی آشنا شوند.

رییسی ادامه داد: این طرح در طول سال تحصیلی اجرا می شود و شامل همکاری خانه است که در چهار مدرسه ناحیه 5 اجرا می شود ، از دیگر موارد این طرح با توجه به نقش خانواده طرح تحکیم بنیان خانواده است که در مدارس ناحیه 2 اجرا می شود ، و طرح توانمند سازی دانش آمزان از لحاظ روانی و اجتماعی که در 6 ناحیه اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه در اجرای طرح های پیشگیری از آسیب ها آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند نقش موفقی داشته باشد از همکاری ارگان های مختلفی چون بهزیستی، شهرداری، استانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار