نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان: خوزستان جز ۵ استان برتر کشور در اجرای طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان است

پوشش ۲۵ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح توانمندسازی روانی اجتماعی

اهواز (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان از پوشش ۲۵ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح توانمندسازی روانی اجتماعی و قرار گرفتن خوزستان در بین ۵ استان برتر در اجرای طرح توانمندسازی خبر داد‌.

کد مطلب: ۸۳۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان: خوزستان جز ۵ استان برتر کشور در اجرای طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان است

حسین لامی زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی واعتیاد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان خوزستان برای اولین بار در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی، برای مدارس نقشه راه تعیین کرد، اظهار کرد: ۷۰ نفر از کارشناسان تخصصی آموزش و پرورش اولین نقشه نقاط خطرپذیری را تدوین کردند. تدوین این نقشه می تواند تاثیر بالایی بر اثربخشی فعالیت های پیشگیرانه داشته باشد.

وی افزود: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به عنوان رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته است. هفته گذشته نیز با حضور استاندار خوزستان از مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان به جهت فعالیت های اثرگذار و کیفی این کمیته تقدیر و تشکر شد.

لامی زاده در عین حال با اظهار اینکه طرح توانمندسازی دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه خوزستان را تحت پوشش قرار می دهد، تصریح کرد: بیشترین گروه آسیب پذیر دانش آموزان متوسطه اول و دوم هستند. اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان مسئول مستقیم اجرای این طرح در استان است که تاکنون در اجرای فاز اول این طرح موفق بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به پوشش ۲۵ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: مهمترین طرح آموزش و پرورش خوزستان در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی طرح توانمندسازی روانی اجتماعی است. با احتساب اولیای دانش آموزان شرکت کننده در این طرح، ۷۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات اجتماعی و حمایتی قرار خواهند گرفت.

وی در عین حال با اظهار اینکه آموزش و پرورش خوزستان در بین ۵ استان برتر کشور در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی قرار دارد، توضیح داد: طرح توانمدسازی اجتماعی دانش آموزان به عنوان طرح اصلی آموزش و پرورش خوزستان در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی است. در این طرح ۲۰۰ نفر از متخصصان آموزش و پرورش فعالیت دارند.

لامی زاده یادآور شد: ۲۰۰ نمایشگاه سیار پیشگیری همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در ۳۵۰ پایگاه اوقات فراغت و کانون تابستانه سراسر آموزش و پرورش استان در حال برگزاری است. ۱۰۰ هزار بسته آموزشی فرهنگی و پیشگیری نیز در قالب برنامه های جنبی این نمایشگاه ها در بین دانش آموزان و سایر مخاطبین توزیع خواهد شد.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در پایان بیان کرد: نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی بدون حضور و مشارکت فعال آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان محقق نمی شود. شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با تمام توان آماده حمایت همه جانبه از مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار