مدیر آموزش و پرورش پارسیان خبر داد:

رقابت یک هزار و 148 داوطلب پارسیانی در کنکور 97

رشد ۱۶ درصدی داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته

پارسیان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش پارسیان از رقابت یک هزار و 148 داوطلب پارسیانی در کنکور سراسری 1397 خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رقابت یک هزار و 148 داوطلب پارسیانی در کنکور 97

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، مسعود مهرانی در نشست هماهنگی کنکور سراسری که با حضور فرماندار و دیگر مسوولین شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در کنکور امسال یک هزار 148 داوطلب ورود به دانشگاه ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال گذشته 190 نفر افزایش یافته که این آمار رشد بیش از 16 درصدی را نشان می دهد.

مهرانی افزود: کنکور سراسری امسال همانند سالهای اخیر در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی برگزار خواهد شد و دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و سالن امتحانات آموزشگاه یاسر نصوری به عنوان محل برگزاری این آزمون تعیین شده است.

وی در ادامه به تعداد متقاضیان در هر گروه پرداخت و گفت : گروه آزمایشی ریاضی که صبح روز پنج شنبه 7 تیر ماه برگزار می شود تعداد 198 نفر شرکت کننده دارد که از این تعداد 133داوطلب مرد و 65 داوطلب زن می باشند و همزمان در همان روز آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی امسال کمترین آمار داوطلبین کنکور این شهرستان در این گروه قرار گرفته اند 152 نفر شرکت کننده حضور خواهند داشت که به تفکیک جنسیت 152 داوطلب زن و 50 داوطلب مرد با هم رقابت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ادامه داد : در گروه آزمایشی هنر نیز 202 داوطلب ورود به دانشگاه حاضر هستند که در عصر روز پنج شنبه 7 تیر ماه در محل دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود و آمار داوطلبین زن نسبت به مرد 166به 36 نفر می باشد .

مهرانی در ادامه به تعداد شرکت کنندگان روز دوم اشاره کرد و اظهار داشت : در صبح روز دوم در گروه علوم تجربی که از نظر تعداد نسبت به سایر گروه‌های آموزشی رقابت سخت تری وجود دارد با شرکت 288 داوطلب زن و 106 داوطلب مرد، مجموعاً با 394 نفر با هم به رقابت می پردازند که با توجه به آمار بالای شرکت کنندگان در این گروه، داوطلبان زن درسالن امتحانات دانشگاه پیام نور و دبستان یاسر نصوری و داوطلبان مرد دردانشگاه علمی کاربردی به رقابت خواهند پرداخت .

وی اضافه کرد: آخرین گروه آزمایشی که با هم به رقابت می پردازند زبان های خارجی است که در عصر روز جمعه برگزار خواهد شد که از مجموع 202 داوطلب 126نفر زن و 76 نفر مرد در این آزمون شرکت خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش در پایان از همکاری کلیه ی دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه دانشگاه علمی کاربردی، آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان به جهت برگزاری هرچه بهتر و میزبانی آزمون کنکور سراسری تقدیر و تشکر نمود.

شایان ذکر است کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری از تاریخ 4 تیر ماه از طریق سامانه سنجش قابل دریافت می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار