کوهکن: منتظر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها درباره برجام هستیم

مفاد خارج از چارچوب برجام مردود است

تهران (پانا) - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه منتظر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها درباره برجام هستیم، گفت: اگر مفاد بسته خارج از چارچوب برجام باشد، قطعا قبول نمی کنیم.

کد مطلب: ۸۳۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کوهکن: منتظر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها درباره برجام هستیم

محسن کوهکن‌ریزی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در بحث اولویت‌بندی مذاکره برجامی با اروپا یا چین و روسیه گفت: این چند موضوع باید هم عرض هم جلو برود و در حین کار باید به تقویت اقتصاد داخلی نیز توجه شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با شناخت واقعی مبتنی بر وقایع گذشته باید بپذیریم که توان اصلی خود را برای ساختن کشور روی ریل اقتصاد مقاومتی بگذاریم و به جوانان، مبتکران و دانشمندان خود در بخش های مختلف اعتماد کرده و انتظار نداشته باشیم که آنها ره صد ساله را یک شبه طی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر کار تقویت اقتصاد در داخل را رها کرده و صرفا به سمت مذاکره رفته و امید به مذاکرات و برجام ببندیم، مملکت آسیب می بیند، عنوان کرد: لازم است از واردات کالاهای غیر ضروری جلوگیری کرده و از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی حمایت کنیم.

کوهکن در ادامه به برخی تحریم های داخلی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان اشاره و بیان کرد: برخی تحریم های داخلی باعث مجازات سرمایه گذاران می شود که حتما باید آنها را رفع کنیم تا آنها نیز پای کار بایستند تا توطئه آمریکایی ها برای زمین زدن جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی اتفاق نیفتد.

وی در ادامه تأکید کرد: درباره مذاکره با اروپایی ها نیز منتظر بسته پیشنهادی آنها هستیم تا مطالب خود را مطرح کنند اما اگر منتظریم اگر بحث جدید و خارج از چارچوب برجام در بسته آنها باشد قطعا ما قبول نمی کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اظهارات عراقچی مبنی بر در آی سی یو بودن برجام، خاطرنشان کرد: این حرف کاملا درست است و پیام روشنی برای اروپایی ها دارد که این جسم نیمه جان را هرچه سریع تر از وضعیت کما بیرون آورده و ترمیم کنند البته این امکان نیز وجود دارد که تیر خلاص به آن زده و چیزی به نام برجام باقی نماند که دولت باید انتظار هر اتفاقی را داشته باشد و برای آن برنامه ریزی کند./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار