برنامه جدید آمریکا برای محاصره نفتی ایران

تهران (پانا) - یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا خبر داده که این کشور در راستای افزایش فشار اقتصادی بر ایران در تلاش است تا کشورهای وارد کننده نفت از تهران را مجاب کند که میزان خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.

کد مطلب: ۸۳۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه جدید آمریکا برای محاصره نفتی ایران

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه می (اردیبهشت) اعلام کرد که دولتش از توافق هسته‌ای «معیوب» بین ایران و 6 قدرت جهان در جولای 2015 خارج می شود‌. او دستور داد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بر اساس این توافق تعلیق شده بود اجرایی شود.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از متحدان خود از جمله چین و هند خواسته است که از ماه نوامبر (آبان) واردات نفت از تهران را به صفر برسانند، گفت: «بله ما خواستار کاهش این رقم به صفر شده‌ایم.»

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما می‌خواهیم جریان سرمایه‌گذاری در ایران را منزوی کنیم و به دنبال بدنامی ایران در منطقه هستیم.»

این مقام آمریکایی گفت که تیم مذاکره‌کننده آمریکایی هفته آینده به خاورمیانه سفر می‌کند تا مطمئن شود که با قطع واردات نفتی از 4 نوامبر (13 آبان) ایران از بازار نفت خارج می‌شود.

مقام‌های آمریکایی همچنان در حال مذاکره با چین، هند و همچنین عراق و ترکیه به عنوان بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت ایران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار