در گفت‌وگو با پانا بررسی شد

سرانجام تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر

خداکرمی، عضو شورای شهر تهران: بسیاری از زنان توانمند کشور در حاشیه هستند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با اشاره به سرانجام راه‌اندازی فراکسیون زنان در شورای پنجم گفت شاید به‌طور رسمی فراکسیونی به نام زنان تشکیل نشده باشد اما در عمل همه اقدامات مربوط به زنان از سوی شش عضو زن شورای شهر تهران پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۲۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا با بیان این مطلب گفت: هر شش زن عضو شورای شهر با یکدیگر ارتباط دوستانه، منطقی و حتی گاهی اختلاف سلیقه دارند اما در مسیر بها دادن به پتانسیل‌های زنان جامعه حرکت می‌کنند.

در جایگاه اجتماعی، تبعیض‌ها در ابتدا جنسیتی و پس از آن بر اساس مدرک تحصیلی صورت می‌گیرد. این تابوهای تبعیض‌آلود باید شکسته شود. تبعیض‌های سلسله مراتبی، ما را آزار می‌دهد و کشورمان را به عقب می‌برد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات زنان، در حاشیه قرار گرفتن آنان در حوزه مدیریت کلان بوده است، گفت: یکی از علت‌های آن نوع تفکر درباره زنان بوده است که موجب شده از مدیریت کلان محروم شوند به‌طوری‌که اکنون بسیاری از زنان توانمند کشور در حاشیه هستند و کشور را از مدیریت آن‌ها محروم کرده‌ایم.

وی گفت: زنان کشور ما در دنیا به خاطر تحصیلات، تفکرات و اندیشه‌ای که دارند بی‌نظیرند و در مسایل اجتماعی، سیاسی و مدیریتی نیز در بسیاری از موارد جلوتر از مدیران فعلی مرد هستند اما جایی برای عرضه توانایی خود ندارند چرا که مدیریت مردانه ما توانمندی آنها را باور نکرده‌ است.

خداکرمی گفت: در جایگاه اجتماعی، تبعیض‌ها در ابتدا جنسیتی و پس از آن بر اساس مدرک تحصیلی صورت می‌گیرد. این تابوهای تبعیض‌آلود باید شکسته شود. تبعیض‌های سلسله مراتبی، ما را آزار می‌دهد و کشورمان را به عقب می‌برد. راه پیشرفت این است که انسان بر اساس شایستگی‌هایی که دارد، بتواند بر منصبی که شرایط تصدی‌اش را دارد بنشیند، نه اینکه بر اساس ارتباطاتی که دارد باشد یا آقازادگی. ما نمی‌گوییم که آقازاده‌ها نباشند بلکه معتقدیم این حضور باید در شرایط مساوی باشد.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه زنان شورای شهر تهران برای پیگیری مسایل، توان لابی‌گری ندارند، گفت: این موضوع هم به نگاه مردانه مدیران برمی‌گردد. وقتی تصمیمی از سوی زنان گرفته می‌شود، ابتدا تحت تأثیر قرار می‌گیرند و با آن موافقت می‌کنند اما بعدا که به پس زمینه ذهن خود مراجعه می‌کنند، می‌گویند نه. البته این موضوع فقط در ایران رخ نمی‌دهد بلکه در برخی از دیگر کشورها هم حقوق زنان رعایت نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران درباره واکنش‌های ناهماهنگی که در بین زنان عضو شورای شهر شکل می‌گیرد نیز گفت: برخی از این واکنش‌ها که در برابر اتفاقات رخ می‌دهد، سلیقه‌ای است و هر کسی می‌تواند در برابر اتفاقات موضع‌گیری کند. هرچند شورای پنجم یکدست است اما اختلاف عقیده نیز وجود دارد و این اختلاف عقیده در برخی مواقع می‌تواند به نفع شهر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار