معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 99 دبیر تخصصی درس فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 99 دبیر تخصصی درس فرهنگ و هنر در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۳۱۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 99 دبیر تخصصی درس فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی

غلامرضا یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته 99 دبیر تخصصی وظیفه آموزش درس و فرهنگ و هنر به دانش آموزان دختر و پسر استان در دوره متوسطه اول را برعهده داشتند.

یکه خانی، صبح امروز در سومین گردهمایی سرگوره های درس فرهنگ و هنر کشور که به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد 50 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی؛ با اشاره به قدمت تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم خطه قهستان زمین از دیرباز نسبت به تربیت صحیح فزندان خود حساس بوده و آموزش های ارائه شده بیشتر در قالب آموزش حرف مورد نیاز مردم این بخش از ایران در ادوار مختلف تاریخ است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که شوکتیه بیرجند قدیمی ترین مدرسه ایران به شیوه ی جدید پس از دارالفنون تهران و رشدیه تبریز است، خاطر نشان کرد: ضروری است که دانش اموزان ما با فرهنگ ها ورسوم همه کشوره ها آشنا شده اما در فرهنگ بیگانه ذوب نشوند.

یکه خانی با اشاره به جذابیت ها و قابلیت های خراسان جنوبی علی رغم کویری بودن آن، اضافه کرد: از ۲۵۰ رشته شناسابی شده ۴۰ رشته صنایع دستی در استان داریم که از جمله آ نها می توان به پاپوش سنتی، نمد مالی و گلیم مالی توجه کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه وظیفه گروه فرهنگ و هنر است این بوده که باید دانش آموز بعد از مطالعه کتاب فرهنگ و هنر به زیبایی طبیعت توجه کرده و بتواند کار گروهی را انجام و قابلیت، آفرینش و خلق آثار را داشته باشد.

وی لازمه ماندگاری هنر را معرفت و ارزشی بودن آن دانست و یاد آور شد: مهم ترین رسالت گروه فرهنگ و هنر رعایت ظرافت های هنری در بحث آموزش است، به طوری که دانش آموز بعد از مطالعه کتاب فرهنگ و هنر به زیبایی طبیعت توجه کرده و بتواند کار گروهی را انجام و قابلیت، آفرینش و خلق آثار را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار