مانوس کردن دانش آموزان با قرآن از وظایف اصلی آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت : وظیفه آموزش و پرورش نه تنها آموزش قرآن به دانش آموزان ، بلکه ایجاد زمینه لازم برای مانوس شدن آنها به عنوان آینده سازان جامعه با این کتاب جامع معرفت بشری و انسان ساز است .

کد مطلب: ۸۳۱۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مانوس کردن دانش آموزان با قرآن  از وظایف اصلی آموزش و پرورش است

عبدالرسول احمدی در آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر فارس، گفت: قرآن نسخه شفا بخش بشری از ازل تا ابد ، گمشده تمامی قرنها است، کتاب و معجزه ای که هرگز کهنه نخواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: قرآن کتاب زندگی است و اگر درکنار عترت به آن تمسک شود ،تنها راه نجات و رستگاری بشر در آن است و وظیفه آموزش و پرورش نه تنها آموزش قرآن به دانش آموزان، بلکه ایجاد زمینه لازم برای مانوس شدن آنها به عنوان آینده سازان جامعه با این کتاب جامع معرفت بشری و انسان ساز است .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه که ناشی از هجمه فرهنگی دشمن است، گفت: تنها راه موجود مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن، تمسک به قرآن است.

احمدی در ادامه خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات گفت: امید است نه تنها حامل قرآن، بلکه عامل به قرآن نیز باشید، چراکه مهمتر از توجه به قرآن، عمل به آن است.

وی همچنین با اشاره به مشارکت نزدیک به 460 هزار دانش آموز ازسراسر استان فارس در مرحله آموزشگاه این مسابقات در رشته های مختلف ، گفت: بیش از 46 هزار دانش آموز دختر و پسر از سراسر استان توانستند در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کنند که از این تعداد نیز ،حدود 5 هزار نفر به مرحله مقدماتی استان راه یافتند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس ،با اشاره به موفقیت های دانش آموزان قرآنی استان در مسابقات کشوری ،گفت: دانش آموزان فارس در مسابقات قرآنی سال گذشته، موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند و طی4 سال اخیر نیز استان فارس همواره یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های نماز بوده .

تاسیس بیش از 77 دارالقرن در فارس و کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه، مشارکت بیش از یک هزار و 400 امام جماعت در برگزاری نماز جماعت مدارس، با همکاری حوزه های علمیه استان ،از دیگر توفیقات حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در این زمینه است که احمدی به آنها اشاره کرد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزان هر ساله در پنج مرحله آموزشگاه ؛ شهرستان ؛ استان ؛کشوری و بین المللی برای دختران و پسران برگزار می گردد.

حسینعلی معزی با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می شود، افزود: رشته های قرآنی شامل قرائت ، حفظ ، تفسیر،ترتیل ، رشته های عترت شامل نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه( ع )، مداحی و رشته های نماز نیز شامل اذان ،احکام و انشاء نماز می باشد.

وی ادامه داد: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه است که حفظ ویژه شامل حفظ 5 ،10و 20 جزء از قرآن و حفظ کل می باشد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس گفت: از ویژگیهای مسابقات امسال ،مشارکت تعدادی از مدارس غیر دولتی به عنوان حامی مسابقات است که از مساعدت آنها در برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آید.

نفرات اول رشته های مختلف این مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری که در تیرماه در شهر مقدس مشهد و تهران برگزار می شود، معرفی می شوند.

گفتنی است ، مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر فارس نیز ،روز پنجشنبه 31 خرداد ماه ،در مجتمع آموزشی احسان شیراز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار