در گفت و گو با پانا

حضور بیش از 1000 نفر از دانش آموزان فارس در سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان فارس در شیراز خبر داد و افزود: بیش از 1000 نفر از دانش آموزان و مربیان در این دوره از مسابقات حضور دارند.

کد مطلب: ۸۳۰۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 1000 نفر از دانش آموزان فارس در سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز

محمد نظری در گفت و گو با پانا با بیان اینکه این مسابقات در روزهای چهارشنبه 30 الی 31 خرداد برگزار می شود، افزود: مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزان هر ساله در پنج مرحله آموزشگاه؛ شهرستان ؛ استان ؛کشوری و بین المللی برای دختران و پسران برگزار می شود.

او مسابقات را در چهار رشته قرآنی شامل قرائت، حفظ ، تفسیر،ترتیل ، سه رشته با موضوع عترت شامل نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه( ع )، مداحی و سه رشته با موضوع نماز شامل اذان ،احکام و انشاء نماز عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه است که حفظ ویژه شامل حفظ 5 ، 10،20 و حفظ کل است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در سال تحصیلی 97-96 بیش از 450 هزار نفر از دانش آموزان استان فارس در مرحله آموزشگاه در رشته های مختلف شرکت کردند که از این تعداد حدود 45 هزار نفر در مرحله شهرستان و تعداد بیش از 4000 نفر در مرحله مقدماتی استان شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه از ویژگیهای این دوره از مسابقات مشارکت تعدادی از مدارس غیر دولتی به عنوان حامی مسابقات است، اظهار داشت: مسابقات قرآن عترت ونماز دانش آموزان دختر در روز 30 خرداد و دانش آموزان پسر در روز 31 خرداد در محل مجتمع آموزشی و فرهنگی احسان شیراز با مساعدت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار می شود و مراسم استقبال از دانش آموزان قرآنی و همچنین مراسم افتتاحیه این مسابقات روز 30 خرداد ماه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: استان فارس در مسابقات قرآن عترت و نماز کشوری در سالهای گذشته رتبه های خوبی را کسب کرد و در سال گذشته دانش آموزان استان فارس بیش از 18 رتبه برتر در رشته های مختلف را کسب کردند.

نفرات اول رشته های مختلف این مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری که در تیرماه در شهر مقدس مشهد و تهران برگزار می‌شود معرفی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار