حضور پرشمار فیلمسازان ایرانی در جشنواره کارلووی‌واری

«امیر» ، «همه می‌دانند» و «سه رخ» در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند

تهران (پانا) - فیلمسازان ایرانی با آثار متنوع در جشنواره جهانی کارلووی‌واری امسال حضوردارند.

کد مطلب: ۸۳۰۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور پرشمار فیلمسازان ایرانی در جشنواره کارلووی‌واری

پنجاه وسومین دوره جشنواره جهانی کارلووی‌واری در جمهوری چک از ۲۹ ژوئن تا ۷ ژوئیه با حضور فیلمسازان مطرحی از سراسر دنیا برگزار خواهد شد.

این جشنواره امسال میزبان تعدادی از فیلمسازان ایرانی با ژانرهای مختلف است که در رأس آن «امیر» ساخته نیما اقلیما در بخش مسابقه قراردارد.

نمایش «امیر» در روزهای پنجم و ششم ژوییه برای داوران و تماشاگران در کاخ اصلی خواهد بود و آخرین نمایش آن ساعت چهارونیم بعدازظهر روز هفتم ژوییه خواهد بود. «امیر» اولین فیلم بلند این کارگردان، خبر از آینده پرباری برای این فیلمساز می‌دهد.

تصاویر فیلم بسار خوب و با ظرافت قاب بندی شده و در عین حال غیرمعمول بنظر می‌رسد که بخش عمده کادر فضای خالی را اشغال می‌کند و بیننده را با اثری متفاوت از سینمای نسل جدید روبرو می‌کند.

در بخش دیگر جشنواره «همه می‌دانند» ساخته خوب اصغر فرهادی در اسپانیا، همچنین، «مرز» دومین اثر علی عباسی از سوئد و دانمارک، که در جشنواره کن جایزه اول نوعی نگاه را بدست آورد و شگفتی آفرید، قرار دارد. فیلم «هجوم» اثر شهرام مکری هم دربخش افق‌ها حاضر خواهد بود.

همچنین «سه رخ» از جعفر پناهی که جایزه بهترین فیلمنامه کن را به طور مشترک به دست آورد در برنامه قرار دارد. در سال‌های گذشته حضور سینمای ایران در این جشنواره چشمگیر بوده است. جایزه اصلی آن گوی بلورین نام دارد که به همراه ۲۵۰۰۰ دلار به کارگردان آن داده می‌شود.

بعداز آن جایزه ویژه داوران با ۱۵۰۰۰ دلار است و جایزه‌های دیگرشامل بهترین کارگردانی - بهترین هنرپیشه مرد و زن خواهد بود.

در دوره‌های گذشته فیلمهایی از عبدالرضا کاهانی (بیست)، محسن مخملباف (ناصرالدین شاه اکتورسینما ) و غیره جایزه‌هایی بدست آورده بودند. امسال این جشنواره طبق سنت خود از «باری لوینستون» سناریست، تهیه کننده، کارگردان ستایش بعمل می‌آورد و کریستال طلایی جشنواره را به او خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار