مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی:

اتمام سامانه فاضلاب ماکو ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: اتمام سامانه فاضلاب ماکو ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کد مطلب: ۸۳۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اتمام سامانه فاضلاب ماکو ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت این طرح افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث خط انتقال فاضلاب هزینه شده و۴۵۰ میلیارد ریال به‌صورت ویژه برای اتمام این سامانه موردنیاز است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب ماکو با پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصدی در اجرای شبکه اصلی و فرعی فاضلاب و مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب در حال اجراست‌.

اکبری با بیان اینکه این تصفیه‌خانه با سیستم SBRدر حال اجرا بوده و طول شبکه و خط انتقال اجراشده در آن بیش از ۳۵ کیلومتر است ادامه داد: احداث سامانه فاضلاب در شهرستان ماکو همواره جزو اولویت‌های اصلی این شرکت بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۰ اقدام به ایجاد سامانه فاضلاب در ماکو کرده است گفت: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان اقدام به جذب سرمایه‌گذار برای احداث سامانه فاضلاب در این شهرستان کردیم که متأسفانه با عدم موافقت اعضای شورای شهر در مورد محل ایجاد این پروژه، احداث آن با وقفه روبه‌رو شد که این شرکت را ناچار به تغییر محل احداث این تصفیه‌خانه کرد.

اکبری به مشخصات فیزیکی طرح فاضلاب ماکو اشاره کرد و گفت: این پروژه با یک پیمانکار در اجرای مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب ماکو فعال بوده که بازنگری مطالعات فاز اول و انجام مطالعات فاز دوم با سیستم SBR برای تصفیه‌خانه شهر ماکو توسط مهندسین مشاور عمران محیط‌زیست صورت گرفته است و با توجه به تغییر محل احداث این تصفیه‌خانه طول خط انتقال آن ۷ کیلومتر افزایش‌یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار