معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

‌یکی از اولویت‌های اصلی نظام سلامت، مدیریت هزینه ها باشد

یزد (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور لازم است یکی از اولویت های اصلی نظام سلامت، مدیریت ‌صحیح هزینه ها باشد و مسئولیت مهم و اساسی این موضوع برعهده سازمان های بیمه گر است.

کد مطلب: ۸۳۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
‌یکی از اولویت‌های اصلی نظام سلامت، مدیریت هزینه ها باشد

اجلاس اقدامات مشترک مدیریت منابع درمانی منطقه ۸ کشور با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، "محمد دریجانی" مدیرکل بیمه سلامت استان و مدیران کل بیمه سلامت منطقه ۸ کشور در بیمارستان ‌حضرت آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد برگزار شد.
‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست گفت‌‌: ‌از طرح تحول نظام جامع سلامت به عنوان یکی از بزرگ ترین خدمات دولت تدبیر و امید به مردم و یکی از موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود و در کنار همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت یکی از نهادهایی است که ‌بیشترین خدمات را به مردم و نظام سلامت کشور ارائه کرده‌اند.
‌"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: امروز یکی از تهدیدهایی که در حقیقت نظام اجتماعی ما را با آن روبه‌رو کرده بحث این است که اگر این موفقیت بزرگ نظام و دولت و این خدمت بسیار شایسته به مردم را نتوانیم به خوبی مدیریت کنیم، ممکن است در آینده با مشکلاتی در این حوزه روبه‌رو شویم.
وی افزود: امروز با افزایش هزینه های سلامت در سطح کشور و استان و بدهی هایی که به بخش خصوصی و سازمانهای بیمه گر وجود دارد، ‌روبرو هستیم و یکی از اولویت‌های اصلی نظام سلامت در کشور در شرایط فعلی باید مدیریت هزینه ها باشد و در این بحث مسئولیت مهم و اساسی برعهده سازمان های بیمه گر است.
طالبی با قدردانی از همه دستگاه‌هایی که به نوعی در نظام سلامت یار و مددکار دولت بوده‌اند، خاطرنشان کرد‌: بیمه سلامت به عنوان یک دستگاه حامی مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه توانسته بیشترین پوشش را در سطح کشور و جامعه برای بیمه کردن مردم انجام دهد و یکی از افتخارات نظام در حال حاضر همین موضوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: امیدواریم با همین احساس مسئولیت ‌که در اجرای نظام سلامت و گسترده کردن پوشش بیمه در سطح کشور و استان شاهد آن بوده ایم، در بحث مدیریت هزینه‌ها نیز بتوانیم به خوبی عمل کنیم و این جلسات به سمتی پیش برو‌ند که راهکارهای مناسبی را برای مدیریت هزینه ها در بخش نظام سلامت داشته باشیم.
طالبی بیان کرد: استان یزد از دیرباز به جهت اعتمادی که به مجموعه پزشکان آن وجود داشته، وجود سرمایه اجتماعی بسیار خوب و نظام جامع سلامت مرجع و پناه بسیاری از بیماران از استان های مختلف کشور بوده و به همین دلیل هزینه‌های این استان ‌در حوزه درمان نسبت به سایر استانها با افزایش بیشتری مواجه بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد‌: با حاکم شدن نظام ارجاع مناسب در سایر استانها و با حضور پزشکان متخصص و نیروهای توانمندی که در استان‌های دیگر وجود دارد، آمدن بیماران به استان یزد کمتر شود تا در بحث هزینه های بیمه ها با شرایط بهتری در استان روبرو باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار