مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ شهر اصفهان :

توانمند کردن مربیان تربیت بدنی و ایجاد نشاط در مدارس از اهداف اصلی ورزش است

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان گفت: طرح آموزش آموزگاران پایه برای توجه به آموزش ورزش دختران در وزارت آموزش و پرورش با هدف ایجاد نشاط و شادابی اجرا شده است.

کد مطلب: ۸۲۹۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
توانمند کردن مربیان تربیت بدنی و ایجاد نشاط در مدارس از اهداف اصلی ورزش است

قندهاری در جلسه ستاد برگزاری دوره آموزشی تربیت بدنی ویژه آموزگاران پایه که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد گفت : تمرینات بدنی ورزش جایگاه مهمی دارد تا جایی که کاهش فعالیت بدنی می‌تواند سلامت فرد را تحت تأثیر قرار دهد، به همین خاطر طرح بنیادین وزارت آموزش و پرورش در راستای توانمند کردن مربیان تربیت بدنی و ایجاد نشاط در مدارس است.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش،"مدرسه محوری" از رویکردهای اصلی برنامه ها وفعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت قلمداد شده است.

قندهاری با اعلام اینکه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی در محل وزارت آموزش و پرورش به اجرا درآمد و قرار است با همکاری وزارت ورزش و جوانان نسبت به آموزش ضمن خدمت ورزش برای معلمان دوره ابتدایی اقدام شود تا بتوان بخشی از مشکلات حوزه ورزش دختران را حل کرد گفت:در سال‌های اخیر سعی شده به برنامه‌های ورزشی در محیط‌ های آموزشی نگاه ویژه‌ای شود زیرا ورزش نه تنها فواید جسمانی با خود به همراه می‌آورد بلکه می‌تواند فواید روان‌شناختی بسیاری برای دانش‌آموزان داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 شهر اصفهان افزود: در حال حاضر کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزش و کمبود معلمان تربیت بدنی را می‌توان از مهمترین موانع رشد و توسعه ورزش در مدارس نامید که حمایت هر چه بیشتر مسئولان می‌تواند در این زمینه موثر باشد هر چند میزان بودجه و منابع مالی اختصاص یافته به ورزش مدارس طی یکی دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و نشان دهنده جایگاه ورزش و تربیت بدنی دانش‌آموزان در نگاه مسئولان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار