با هدف برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت دستگا های مختلف:

جلسه استانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) ـ جلسه استانی برنامه ریزی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیر کل فنی و حرفه ای، معاون پرورشی و فرهنگی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش،معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر،مدیر سازمان دانش آموز استان و سایر تشکل های دانش آموزی و مدعو ین با هدف برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان در سالن داره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۹۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه استانی  غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در ابتدای جلسه معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش به عنوان دبیر جلسه گفت: همواره یکی از مهمترین دغدغه های خانواده‌ها و متولیان امر تعلیم و تربیت دور شدن شدن دانش آموزان از فضای آموزشی و ایجاد وقفه در امر تعلیم و تربیت به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی مدارس بوده است.

سید بهاء الدین ملک حسینی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان را در ۵ محور بیان کر و افزود: مهارتهای معرفتی بصیرتی، مهارت های فرهنگی هنری ، مهارت های خدماتی، مهارت های اقتصادی اشتغالزایی، مهارتهای تربیت بدنی و سلامت محورهای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان هستند.

وی افزود: اوقات فراغت فقط به ایام تعطیلات تابستان مربوط نمی‌شود اما چنین زمانی یک فرصت مناسب برای پر کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش گفت: جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی که ممکن است نسل جوان ما را تهدید کنند، دستگاه‌های مختلف بعد از امتحانات که دانش‌آموزان بیکار هستند برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی می کنند.

هادی زارع پور گفت: باتوجه به خاطر اهمیت موضوع پایگاه اوقات فراغت در جلسه شورای آموزش استان مقرر شد آموزش و پرورش محور تقسیم کاری با دستگاه ها باشد و هر دستگاه با توجه به امکانات و توانایی که دارد در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشد و در زمینه های مختلف مهارتهای لازم را به دانش آموزان آموزش دهند.

مدیرکل آموزش گفت :روح حاکم بر دستورالعمل غنی‌سازی اوقات فراغت حمایت از کالای ایرانی و مهارت آموزی است.

هادی زارع پور افزود: شرکت در پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان به صورت داوطلبانه است و این الزام که دانش‌آموزان به اجبار در پایگاه‌های غنی‌سازی شرکت کنند را نداریم.

وی اوقات فراعت را فعالیت های داوطلبانه و غیر رسمی خواند که دانش آموزان بر اساس علاقمندی در برنامه های مختلف شرکت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت انتظار داریم از دستگاه‌ها متناسب با ظرفیت که دارند نهایت همکاری را با آموزش و پرورش جهت غنی سازی دانش آموزان به کار بگیرند و در زمینه های مختلف و مهارتهای لازم است به دانش آموزان آموزش دهند.

مدیر سازمان دانش آموزی در ادامه این نشست گفت: سازمان دانش آموزی یکی از ظرفیت های درونی، آموزش و پرورش جهت غنی سازی و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان به شکل مطلوب است.

سید نظام مرادی افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد پایگاههای اوقات فراغت 26 پایگاه است یعنی به هر شهرستان و منطقه 2 جایگاه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه سازمان دانش آموزی در اوقات فراغت دانش آموزان گفت: سازمان دانش آموزی پل ارتباطی با سایر دستگاها جهت اوقات فراغت دانش آموزان است.

مرادی با بیان اینکه اولین اردوهای سازمان دانش آموزی در 24 تیرماه برگزار می شود افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجهه هستیم عدم پرداخت حق الزحمه مربیان آموزشی اوقات و فراغت است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان نیز با اشاره دوره های کار آفرینی جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان گفت: این برنامه با اعتباری بالغ بر 90 میلیون ریال در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های کسب و کار با همکاری میراث فرهنگی انجام می گیرد.

مهدی جمشیدی طرح دادرس را یکی از برنامه بسیار خوب سازمان جوانان هلال بیان کرد و افزود: طبق بررسی ها که بعد از زلزله در کرمانشاه انجام دادیم از 500 نفری که در این حادثه فوت کردند، هیچ کدام از اعضای خانواده و بچه های آن در طرح دادرس شرکت نکرده بودند.

جمشیدی یکی دیگر از برنامه های هلال احمر را انجام مسابقه گفتگوی بشر دوستانه عنوان کرد و گفت: این برنامه با هدف نه به اعتیاد کودک آزاری و مسایل جنسی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار