مدیر آموزش و پرورش جم:

خانواده ها اوقات فراغت دانش آموزان را جدی بگیرند

جم/بوشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش جم گفت: عدم جدیت خانواده ها در اوقات فراغت دانش آموزان، صدمات جبران ناپذیری به فرزندان وارد می کند.

کد مطلب: ۸۲۹۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها اوقات فراغت دانش آموزان را جدی بگیرند

خلیل نیکخواه در جمع مدیران پایگاه های تابستانی اظهار داشت: اوقات فراغت و برنامه‌ریزی برای آن، فرصت مناسبی برای شکوفاکردن استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان می باشد که حتی در سایه شناسایی این استعدادها، فرد مورد نظر حرفه و شغلی مناسب را انتخاب کرده و می تواند از آن کسب درآمد نماید.

وی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان به عنوان فرصتی برای فراگیری مهارت ها و آموزش های مختلف است و در صورتی که برنامه ریزی مناسب برای غنی سازی آن صورت نگیرد می تواند به عنوان تهدیدی برای آسیب رساندن به آنها باشد.

مدیر آموزش و پرورش جم ادامه داد: امروزه استفاده از اوقات فراغت در دنیا به عنوان یک فرصت ویژه نگاه می شود که متاسفانه برخی با تاثیرپذیری از شرایط موجود پیرامون خود و انتخاب نادرست و غیر اصولی این فرصت ایجاد شده را به تهدید تبدیل کرده و با این اقدام زمینه انحراف جامعه از مسیر رشد، تعالی و اهداف از پیش تعیین شده را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها اوقات فراغت دانش آموزان را جدی بگیرند افزود: در کشور ما نیز بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم اتخاذ برنامه ای مدون برای اوقات فراغت فرزندان، آنها را به حال خود رها می کنند که این عمل می تواند سبب اتفاقات و ورود صدمات جبران ناپذیری به جامعه شود.

نیکخواه تصریح کرد: ازهمین رو سرپرست خانواده باید با تلاش در جهت کسب اطلاعات کافی نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و شناسایی استعداد و توانایی فرزندان خود برنامه ای آراسته و متناسب با شرایط حاکم در جامعه اتخاذ کند تا زیر ساخت لازم جهت حضور مثبت و موثر اعضای خانواده در صحنه های مختلف یک جامعه به تحقق بپیوندد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری برخی دوره ها از سوی نهاد های مختلف، گفت: در ایام تابستان دستگاه های مختلفی دوره ها و کارگاه های آموزشی را برای غنی سازی اوقات فراغت برگزار می کنند که لازم است هماهنگی هایی بین دستگاههای مختلف صورت گیرد تا از موازی کاری دستگاههای جلوگیری شود و آموزش ها هدفمند شود.

این مقام مسئول افزود: آموزش و پرورش جم امسال 15 پایگاه تخصصی را برای برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی دانش آموزان برپا می کند و در این دوره ها، رشته ها و حرفه های مختلفی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

مدیر آموزش و پرورش جم با تاکید بر کیفی بودن کلاس ها، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم در دوره های غنی سازی اوقات فراغت، استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف را شناسایی کنیم، می توان به درستی گفت که این دوره ها مفید واقع شده اند.

نیکخواه در پایان مشارکت و همکاری همه نهاد ها و سازمان ها، شوراها و دهیاریها در برگزاری مطلوب فعالیت های تابستانی دانش اموزان خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار