احمد حکیمی پور*

لزوم حفظ انسجام

حفظ انسجام ملی و رضایتمندی مردم، «امنیت اجتماعی» را تضمین می‌کند. انسجام ملی رابطه کاملا مستقیم با «امنیت اجتماعی» دارد، هر اندازه وحدت و انسجام ملی در کشور بالاتر باشد، امنیت در جامعه نیز بالاتر خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۹۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

امنیت، رضایتمندی و انسجام در جامعه، سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند. انسجام ملی به رضایتمندی مردم نیز برمی گردد، رضایتمندی مردم زمانی حاصل می‌شود که مردم بتوانند اولا، حقوق خود را مطالبه کنند؛ ثانیا، این حقوق را از راه‌های مختلف قانونی نیز دنبال کنند؛ و ثالثا، به آن حقوق دست هم پیدا کنند؛ در این صورت است که ضریب امنیت اجتماعی بالا می‌رود.

حفظ انسجام ملی و رضایتمندی مردم،«امنیت اجتماعی را تضمین می‌کند و افزایش نیز می‌دهد. باید بسترهایی در جامعه پیش‌بینی شود که «احساس امنیت» نیز در مردم تقویت شود و این از مقوله وجود خود «امنیت» در جامعه، متفاوت و بسیار هم مهم است.

بین آحاد مردم ما در سطوح مختلف از هر فرهنگ و طبقه اجتماعی مشکل و چالشی وجود ندارد، مردم ما متحد و یکپارچه اند؛ بالاخره در برخی جاها بعضی اشکالات، اقدامات و رفتارها به اعتماد عمومی لطمه زده است، باید اعتماد عمومی بازسازی شود. مردم کشور ما همواره ثابت کرده‌اند پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند، هزینه هم داده‌اند و در برابر همه نوع مشکلات در دوران‌های مختلف در طول این چهل سال گذشته ایستادگی و مقاومت کرده اند، اینها سر جای خودش هست و در هر شرایطی هم باقی خواهد ماند.

باید این مردم را باور داشته باشیم و مردم نیز باید باور و احساس کنند به فرایند تصمیم‌های ملی دسترسی دارند و در اداره کشور نقش موثر دارند و امکان اعمال اراده عمومی در مدیریت کشور برای آنها فراهم است. حاکمیت باید برای مقابله با ایجاد و افزایش بحران بی اعتمادی در جامعه - که از اهداف اصلی دشمنان ایران است - با عزمی راسخ با فساد و بی‌قانونی مبارزه کند و نتایج آن را نیز به مردم اعلام کند، این رویکرد و اقدام حاکمیت، قطعا به تقویت اعتماد عمومی و انسجام ملی بسیار کمک می‌کند.

مردم ایران در هر صورت و در هر شرایطی کشور خود را دوست دارند و همواره در مناسبت‌هایی که تجلی اراده عمومی، وحدت و انسجام ملی است، متحد و یکپارچه و در کنار یکدیگر شرکت کرده‌اند و نشان داده‌اند پای کار هستند و هرگز در برابر مشکلات و فشارها نیز تسلیم نشده اند.

منبع:آرمان

* فعال سیاسی اصلاح‌طلب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار