علی حامدحقدوست در جمع دانش‌آموزان پانا؛

اولین عکاسی بودم که در نماز جمعه تقدیر شدم

شرکت در جشنواره‌ها منبع درآمد من است

تبریز(پانا) - علی حامد حقدوست، عکاس برتر کشور در حوزه مستند، با حضور در جمع دانش‌آموزان علاقه‌مند به خبرنگاری و عکاسی، از خاطرات و تجربیات خود گفت.

کد مطلب: ۸۲۸۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین عکاسی بودم که در نماز جمعه تقدیر شدم

علی حامدحقدوست به عنوان هشتمین مهمان جلسات دیدار و گفتگوی صمیمی دانش‌آموزان با چهره‌های شاخص، در دفتر خبرگزاری پانا حضور یافت و به انتقال تجربیات حرفه‌ای خود با نوخبرنگاران و نوعکاسان پانا پرداخت.

علی حامد حق دوست متولد 1360 تبریز، عکاسی را از سال 1377 با کار در آتلیه عکاسی پرتره آغاز کرد و همزمان به عکاسی مستند اجتماعی روی آورد. در سال 1385 او اولین عکاسی بود که از تبریز با آژانس عکس سوره شروع به همکاری و فعالیت در کار مطبوعاتی کرد و به صورت آنلاین، زندگی، آداب و رسوم و آئین های مردم و اتفاقات خبری استان آذربایجانشرقی و بخش هایی از استان آذربایجان غربی را پوشش داد. او طی این سالها با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، روزنامه ایران، روزنامه جام جم همکاری کرده و هم اکنون بعنوان عکاس مستند و خبری با خبرگزاری مهر همکاری می کند. او زندگی مردم در شهرهای ایران و خبرخیز ترین کشورهای خاورمیانه همچون افغانستان، پاکستان و ترکیه را سوژه عکاسی خود قرار داده. آثار او در بسیاری از مجلات و نشریات معتبر خارجی همچون: نشنال جئوگرافیک، تایم، نیویورک تایمز، واشینگتن پست، گاردین، بوستون و روزنامه ها و مجلات داخلی زیادی چاپ و منتشر گردیده و شرکت در چندین جشنواره و ده ها نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد.

حقدوست در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: برای اینکه عکاس خوبی باشید، حتما لازم نیست که دوربین خوب و گران‌بهایی داشته باشید، مهم فکر، ایده، سوژه و بینش شماست که یک عکس موفق را ثبت می‌کنند.

او ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما، هنرمندان و عکاسان از امکانات اقتصادی و مادی خوبی برخوردار نیستند و با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، به همین خاطر است که باید عکاسی را به عنوان شغل دوم‌تان انتخاب کنید.

این عکاس بین‌المللی در پاسخ به منتقدانی که وی را عکاس جشنواره‌ای می‌خوانند، تصریح کرد: برای یک عکاس مستند در کشور ما، شرکت در جشنواره‌ها منبع درآمد است زیرا من خیلی اوقات با پول جوایز جشنواره‌ها مشکلات زندگی‌ام را حل کرده‌ام.

وی همچنین درباره امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: ایشان آنقدر مردم و هنردوست هستند که بنده همیشه در هرجمعی از ایشان حمایت کرده‌ام.اینکه پارسال از بنده در نماز جمعه تقدیر کردند، اولین‌بار بود که بعد از انقلاب یک عکاس در نماز جمعه مورد تقدیر قرار می‌گرفت.

علی حامد حقدوست در پایان سخنان خود دانش‌آموزان نوعکاس را به پایبندی به اخلاق دعوت کرد و افزود: سعی کنید همواره اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنید و برای آینده خودتان چهره‌های بزرگ رسانه‌ای جهان را ترسیم کنید، نه مدیران روابط عمومی‌های ادارات را.

در پایان این نشست تندیس خبرگزاری پانا به عنوان یادگار از سوی سرپرست پانا در آذربایجان شرقی به علی حامد حقدوست به پاس سال‌ها تلاش در حوزه عکاسی مستند اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار