گفت و گوی صمیمی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با خبرنگارا ن پانا به مناسبت روز خبرنگار

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: هیچ‌گاه از موقعیت خود برای فرزندانم که دانش‌آموز هستند استفاده نکردم

تبریز (پانا) - جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دوازدهمین جلسه گفتگوی صمیمی دانش‌آموزان با مسئولان و چهره‌های موفق در خبرگزاری پانا حاضر شد و توصیه‌های مفیدی برای دانش‌آموزان ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۴۳۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: هیچ‌گاه از موقعیت خود برای فرزندانم که دانش‌آموز هستند استفاده نکردم

جعفر پاشایی متولد شهرستان هشترود و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن می باشد و در حال حاضر نیز در مقطع دکترا دانشگاه آزاد واحد تبریز ادامه تحصیل می دهد.

معاون دانشگاه و رئیس آموزشکده های سما دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، رئیس اداره های آموزش و پرورش هشترود و چاراویماق و رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان برخی از سوابق اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان هستند.

روز خبرنگار بهترین فرصتی بود که مدیر کل آموزش و پرورش استان را به دوازدهمین جلسه دیدار و گفت و گوی صمیمی خبرنگاران پانا با مسئولین و چهره های موفق دعوت کنیم و پای صحبت هایش بنشینیم.

وی در آغاز سخنان خود ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: پانا، دست راست آموزش و پرورش است و تنها خبرگزاری رسمی است که به طور گسترده اخبار آموزش و پرورش را پوشش می دهد و سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا نام هایی پایدار بر پیشانی آموزش و پرورش اند.


وی افزود: خبرگزاری پانا یکی از رسانه های بی حاشیه است که علیه موضوع خاصی جبهه گیری نمی کند و یکی از حوزه های قوی در زمینه خبررسانی است.


مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: چهره های خوب و برتر زیادی کار خود را از پانا آغاز کرده اند و این به خوبی بیانگر تاثیر مثبت پانا در ایجاد فضایی خوب برای پیشرفت نوجوانان است.


پاشایی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در سازمان تعلیم و تربیت، ضعف در پرورش مهارت های اجتماعی است و پانا زمینه ساز خوبی در این حوزه خواهد بود.


وی گفت: در زمان کودکی احساس می کردم که تا پنجاه سالگی راه زیادی است ولی اکنون که به این نقطه رسیده ام مفهوم زمان را خیلی خوب احساس می کنم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: کودکی خود را در اوج بازیگوشی سپری کرده ام و مزه اوان خردسالی را به خوبی چشیده ام و عقیده ام این است که تمام کودکان و نوجوانان باید از این دوران طلایی خود به خوبی استفاده کنند زیرا زمان بسیار فرّار است.

پاشایی ادامه داد: این روزها دیدگاه غلط مردم و جامعه اکثر دانش آموزان را به رشته های تجربی و ریاضی سوق داده است و علایق نوجوانان نادیده گرفته شده است اما من به عنوان یک پدر، پسر خود را در راه رسیدن به اهداف و علایقش راهنمایی و همراهی کردم و زمینه را برای تحصیلش در رشته علوم انسانی فراهم کردم.

وی گفت: من به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان، تک تک دانش آموزان را مانند فرزند خودم می دانم و برای پیشرفت آنان در زمینه تعلیم و تربیت از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد و تا کنون نیز هیچ وجه تمایزی بین فرزندانم و دیگر دانش آموزان قائل نشدم و از موقعیت و شهرت خود برای فرزندانم استفاده نکرده ام.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: هر شغل و حرفه ای با سختی هایی همراه است و طبیعتا مشکلات و سختی های یک مدیر کل آموزش و پرورش که 700 هزار دانش آموز و 45 هزار پرسنل دارد، کم نیست ولی نقطه قوت کار من عشق و علاقه ای درونی است که خدمتگزاری در راه علم را برایم شیرین می کند.

پاشایی بیان کرد: فعالیت در حوزه آموزش و پرورش سه عنصر اصلی را می طلبد و باید با عشق، علاقه و انگیزه همراه باشد و این عناوین رضایتنمدی را به دنبال می آورند.

وی گفت: باید نهادی باشد که عملکردهای آموزش و پرورش را به گوش مردم برساند تا تلاش های بی دریغ و شبانه روزی فرهنگیان و فعالان این حوزه منعکس شود و مردم از فعالیت های مسئولین آموزش و پرورش آگاه شوند.

خبرنگار: دیبا پورباقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار