سخنگوی اتحادیه کسب‌و کارهای اینترنتی:‌۳۲هزارکسب‌وکار اینترنتی فعال شناسایی شده است

تهران (پانا) - به گفته سخنگوی اتحادیه کسب‌و کارهای اینترنتی هم اکنون ۳۲ هزار کسب‌و کار شناسایی شده اینترنتی در کشور در حال فعالیت است.

کد مطلب: ۸۲۸۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی اتحادیه کسب‌و کارهای اینترنتی:‌۳۲هزارکسب‌وکار اینترنتی فعال شناسایی شده است

به گزارش صداوسیما، رضا الفت‌نسب در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما افزود: این تعداد هویتشان مشخص شده است و ۱۸ هزار کسب‌و کار دیگر در مرحله تأیید هویت هستند.

وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته به ۶۰۰ کسبو کار اینترنتی مجوز فعالیت داده شده است، تصریح کرد:‌ یک درصد مجموع حجم خرده‌فروشی‌ها در کشور به صورت برخط است که این میزان در ترکیه ۳درصد، چین ۱۳ تا ۱۵ درصد و آمریکا و انگلیس ۶ تا ۸ درصد است.

الفت‌نسب با بیان اینکه اگر کسب‌و کارهای سنتی خودشان را به روز نکنند به مرور از دور خارج خواهند شد، تصریح کرد:‌ به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد صنفی در کشور راه‌اندازی شده که ۷ برابر استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر آنلاین در تهران انجام می شود، اظهار کرد:‌ برای توسعه کسب‌و کارهای اینترنتی در بدنه دولت مشکلاتی وجود دارد و اگر بناست که به اشتغال مورد نظر در بستر اینترنت برسیم باید از کسب‌و کارهای اینترنتی حمایت و مشکلات را حل کنیم.

محسن رضایی کارشناس حوزه کسب‌و کار اینترنتی هم در این برنامه گفت: در آینده، حاکمیت در کسب‌و کارهای اینترنتی کمرنگ می‌شود و این کسب‌و کارها در فضای مجازی پررنگ‌تر خواهد شد.

سعید مشهدی مشاور کسب‌و کارهای اینترنتی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با وجود اهمیت کسب‌و کارهای اینترنتی متأسفانه راهبرد خاصی برای این قبیل کسب‌و کارها در کشور وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار