معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

حضور ۵۰۰ معتکف در اعتکاف رمضانی مسجد مقدس جمکران

قم (پانا)- معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از حضور ۵۰۰ معتکف در اعتکاف رمضانیه این مسجد مقدس خبرداد.

کد مطلب: ۸۲۸۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۵۰۰ معتکف در اعتکاف رمضانی مسجد مقدس جمکران

ابراهیم صدوقی با اشاره به اینکه اعتکاف رمضانیه برای نخستین بار در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، اظهار کرد: بر اساس سنت نبوی و تاکید مقام معظم رهبری، مسجد مقدس جمکران، امسال اقدام به برگزاری اعتکاف رمضانیه کرده است.

وی افزود: مراسم اعتکاف رمضانی از روز ۲۰ رمضان در مسجد مقدس جمکران و با حضور افرادی که تا روز ۹ خردادماه در این برنامه ثبت نام کرده بودند آغاز شده و تا شب عید فطر نیز ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در این برنامه ۵۰۰ نفر شامل ۲۵۰ برادر و ۲۵۰ خواهر روزه داره و معتکف حضور دارند که از نکات جالب این حضور می توان به حضور گسترده مردم از شهرستان‎های مختلف کشور که بیشترین جمعیت حاضر در این برنامه را تشکیل می دهند اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور هموطنان خارج از کشور به ویژه اروپای شمالی در این برنامه گفت: امسال این برنامه با شور و حال خاصی در حال برگزاری است و برنامه های مختلفی از جمله حلقات معرفت و دعاخوانی و قرائت روزانه قرآن و سخنرانی با حضور معتکفین اجرا می شود.

صدوقی اظهارکرد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر برگزاری اعتکاف رمضانی و محوریت صحیفه خوانی و مفاهیم صحیفه سجادیه در این برنامه سعی شد که این رویکرد در برنامه های مسجد نیز دنبال شود و برنامه های مختلفی پیرامون این بحث در حال شکل گیری است.

وی گفت: مراسم اعتکاف رمضانی امسال به شکل مستقل از سوی مسجد مقدس جمکران اجرا شده است تا این سنت حسنه و عرفانی که از سنن نبی مکرم اسلام بوده است در این مسجد احیا شده و ان شالله در آینده در کل کشور نیز فراگیر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار