مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به 60 عنوان کتاب محیط زیستی تجهیز شدند

شیراز (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس چارچوب روش های نوین آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهره گیری از تکنولوژی آموزشی ویژه کودکان به طور فراگیر را موجب تسریع در تحقق اهداف محیط زیست و نهادینه شدن فرهنگ محیط زیستی دانست.

کد مطلب: ۸۲۷۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به 60 عنوان کتاب محیط زیستی تجهیز شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سعید محمودی در دیدار با مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ضمن تشکر از فعالیت های آموزشی این کانون و نقش سازنده و مهم آن نهاد در فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به ویژه در حراست و حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان زمینه ساز رشد فکری آنان در مباحث محیط زیستی خواهد بود.

وی افزود: فقر دانش، فقر فرهنگ را به دنبال دارد و فقر فرهنگ فقر اقتصادی و مورد آخر بستر تمامی مسائل و مشکلات بزرگ اجتماعی می باشد.

وی هماهنگی مناسب میان نهادهای دولتی و غیردولتی در زمینه آموزش مفاهیم زیست محیطی را بسیار مهم دانسته و افزود: کم توجهی به مشارکت مردم در امر آموزش محیط زیست موجب ضعف و عدم فراگیری این آموزش ها می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: در گذشته این تصور غلط در جامعه رواج داشت که سازمان محیط زیست تنها مسئول امر آموزش است و جایی برای دخالت و اقدام هیچ فرد یا گروهی وجود ندارد. برنامه های آموزشی طراحی شده، در گذشته به جای توجه به بحث مشارکت، بیشتر به انتقال دانش محیط زیستی دانش آموزان تمرکز داشت و موفقیت چندانی در این خصوص حاصل نمی شد اما اکنون تمام سعی ما بر آموزش مشارکتی متمرکز شده است.

مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند کار کانون های پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان فارس بیان داشت: قدمت فعالیت های کانون حدودا 53 سال است که در این سال ها فراز و فرودهای زیادی داشته و علاوه بر آموزش های علمی ، فرهنگی و هنری آموزش های محیط زیستی نیز در سال های اخیر رونق فروانی داشته است.

زهرا افتخاری همچنین با تایید سخنان دکتر محمودی در خصوص نیاز سنجی و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی، ارائه محتوای شفاف و علمی به منظور بالا بردن سطح آگاهی های محیط زیستی نسل آتی را ضروری دانست.

وی تصریح کرد: از سه سال پیش تا کنون با همکاری محیط زیست و کانون پرورشی فکری استان فارس مدارس جم از 2 مدرسه به 65 مدرسه افزایش یافته است .

دکتر افتخاری ضمن ابراز خشنودی از تلفیق مضامین محیط زیستی به برنامه های آموزشی کانون تاکید کرد: با بهره گیری از این مضمامین اکنون افتخار این را داریم که 9 نفر از کودکان ما در حوزه محیط زیست برگزیدگان بین المللی هستند.

در پایان مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس پیشنهاداتی برای استفاده از دست ساخته های خلاقانه محیط زیستی به منظور تولید انبوه و ترکیب خلاقیت و نو آوری با محتوای علمی محیط زیست را ارائه نمود که مورد استقبال مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار