انتخاب مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس به عنوان قهرمان تالاب

خبرگزاری پانا: ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس قهرمان ملی تالاب معرفی شد.

کد مطلب: ۱۸۳۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا ، هر ساله در کشور با بررسی فعالیت های افراد در سه حوزه :تشکل های زیست محیطی ،پژوهش های صورت گرفته و مدیریت اجرایی یک نفر بعنوان قهرمان تالاب معرفی می شود که با توجه به کارنامه درخشان مهندس ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این حوزه ،سازمان حفاظت محیط زیست ایشان را بعنوان قهرمان ملی تالاب معرفی کرد.

روز سیزدهم بهمن ماه مراسم روز جهانی تالاب با حضور مقامات کشوری و استانی در شهر تبریز برگزار شد و با توجه به سفر خانم دکتر ابتکار به عراق مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس لوح قهرمانی را از نمایندگان ایشان که در مراسم حضور داشتند دریافت نمود.
این مراسم با حضور معاون محیط زیست طبیعی سازمان،مدیر طرح ملی تالاب،استاندار تبریز،نماینده ویژه رییس جمهور در احیاء تالاب ارومیه ،مشاورین خانم دکتر ابتکار و جمع کثیری از مدیران و کارشناسان برگزار شد و از مدیر کل سبز اندیش و پر تلاش حفاظت محیط زیست فارس بعنوان قهرمان ملی تالاب تقدیر شد.
از جمله دلایل برگزیدن مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بعنوان قهرمان ملی تالاب را می توان مواردی همچون :پی گیری و اجرای برنامه های احیایی و حفاظتی در حوزه تالاب های استان(از جمله پی گیری حقابه تالاب های بختگان و طشک )،جلب مشارکت های مردمی برای حفظ و احیاء تالابها و حمایت از برنامه های تشکلهای مردم نهاد در حفظ و حمایت از تالابها ،تعیین حدود تالابها و تثبیت آنها،لایروبی زهکش های منتهی به تالابها،عدم تایید طرح های تهدید کننده تالابها ،جلوگیر ی از احداث جاده در تالابها،انجام طرح های پژوهشی در راستای احیاءتالابها و معرفی یک تالاب استان برای تثبیت در کنوانسیون رامسر و سایر اقدامات حفاظتی و احیایی در حوزه تالاب عنوان کرد.
گفتننی است در یکی از جلسات شورای برنامه ریزی استان مدیر کل محیط زیست فارس در حمایت از اختصاص حقابه تالاب پریشان بسیار دفاع کرد تاجایی که از فرط ناراحتی نسبت به وضعیت تالاب و زیستمندان منطقه اشک ریخت و البته موفق به اختصاص 40 میلیون مترمکعب حقابه به به تالاب بختگان نیز شد.که این مهم نمونه ای از پی گیری های مستمر ایشان در حوزه محیط زیست استان می باشد.
ایران دارای 250 تالاب با مساحت حدود 2/5 میلیون هکتار می باشد. 22 تالاب با مساحت یک میلیون و 481 هزار و 187 هکتار در کنوانسیون رامسر ثبت شده و اهمیت جهانی دارند.
از تالاب های بین المللی ایران 7 تالاب در کرانه دریای خزر، 5 تالاب در کرانه خلیج فارس، یک تالاب درکرانه دریای عمان و 9 تالاب در استان های داخلی و یک تالاب مرزی می باشند .در استان فارس نیز5تالاب شامل : ارژن و پریشان ،طشک و بختگان و کمجان با مساحت 132 هزار هکتار درلیست تالابهای کنوانسیون رامسر میباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار