امام جمعه چناران

رژیم صهیونیستی علیرغم داشتن حمایت ابرقدرت‏های ظاهری، در حال شکست است

چناران (پانا)- حجه السلام و المسلمین مظفر تاجی امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه چناران گفت:نگاهی به آمارها و اطلاعات به‏ خوبی نشان می ‏دهد که رژیم صهیونیستی علیرغم داشتن حمایت ابرقدرت‏های ظاهری، در حال شکست و از میان رفتن است

کد مطلب: ۸۲۷۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی علیرغم داشتن حمایت ابرقدرت‏های ظاهری، در حال شکست  است

خطیب جمعه چناران با اشاره به روز قدس گفت: مسلمانان همواره اکثریت مطلق جمعیت فلسطین را دارا بودند و قرن‏ها در سایه حکومت مسلمین، همه مذاهب و فرق در همزیستی کامل زندگی کردند اما از هنگامی که با دسایس استعماری، تسلط انحصاری صهیونیزم و نادیده گرفته شدن حقوق اکثریت ساکنان آن دیار آغاز شد، به پایگاه استعمار در منطقه و کانون تهدید و تفرقه در منطقه حساس خاورمیانه تبدیل گردید.

حجه السلام والمسلمین مظفر تاجی گفت: در نیم قرن اخیر مبارزات آزادیبخش مسلمانان مظلوم فلسطین افت و خیزهای فراوانی را پشت سر گذاشته و وابستگی اغلب حکومت‏ها در سرزمین‏های اسلامی به استعمار، مسلمانان مجاهد فلسطین را از پشتوانه وسیع هم کیشان محروم ساخته و جنبش ضد صهیونیستی را به‏ نوعی به رکود کشانیده بود.

خطیب جمعه چناران گفت: با وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، روح جدیدی در کالبد مبارزات ضدصهیونیستی دمیده شد. اگر در یک تحلیل جامع و کلی تر بخواهیم به عوامل و موانع اوج‏ گیری مبارزات ملت فلسطین پس از انقلاب اسلامی اشارتی داشته باشیم می‏توان گفت که وقوع انقلاب اسلامی و به تبع آن نفوذ معنوی و شخصیت امام خمینی(ره) و مواضع وی جزو عوامل اوج گیری مبارزات و تحول روش و ایدئولوژی مبارزه و سرانجام پیدایش انتفاضه بود.

وی افزود: امروزه همه نظریه پردازان سیاسی به این مطلب اذعان دارند که ظهور انقلاب اسلامی در ایران در قرن بیستم موجب برهم خوردن نظم جهانی ساخته ابرقدرت‏های شرق و غرب شد. اما مهمترین عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه امت اسلامی و به‏ طور ویژه در موضوع فلسطین می‏باشد.

ایشان ادامه داد که:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که حمایت از نهضت‏های اسلامی در دستور کار نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، هیچ نهضتی به اندازه و گستره فلسطین در دل مردم و انقلابیون ایران برای خود جا باز نکرد و اساسا حمایت از فلسطین به یکی از وظایف و مسؤولیت‏های نظام نوپای جمهوری اسلامی تبدیل شد که هنوز هم ادامه دارد .

مظفر تاجی افزودگفت: از این پس تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر تحولات فلسطین به اشکال مختلف نمایان تر شد. یکی از وجوه این اثر این بود که الگوی مبارزاتی جدیدی را برای فلسطینی‏ها همانند سایر نهضت‏های مبارزاتی ارائه کرد و آن‏ها را امیدوار کرد که همانند مردم ایران ولو با دست‏های خالی اما با اتکاء به خداوند متعال و آموزه‏های اصیل اسلامی می‏ توانند به پیروزی خود در برابر دشمن صهیونیستی امیدوار باشند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(س) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‏های جنایتکار، به‏ عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند.

خطیب جمعه چناران افزود: امام(ره) بر این باور بود که اشغال فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی، صرفا اشغال تدریجی کشورهای منطقه نیست، بلکه ماهیت تسخیری صهیونیست‏ها به‏عنوان عامل دست نشانده صهیونیسم بین‏الملل و استعمارگران نیز حائز اهمیت است. بر این اساس، کشورهای در حاشیه، دیگر معنا ندارد، بلکه همه کشورهای منطقه در تیررس یکسان استعمارگران جهت تسخیر کشورشان هستند.

وی گفت: امید است که مسلمانان جهان در این زمانه که تهدیدات رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری خطرآفرین شده و نابودی کشورهای اسلامی را در برنامه خود قرار داده است، با اتحاد و همبستگی خود به مقابله با توطئه این رژیم و حمایت از قیام ملت مظلوم فلسطین پرداخته و به یاری خداوند این ‏راه را تا نابودی کامل این غده سرطانی ادامه دهند.

مظفر تاجی افزود :نگاهی به آمارها و اطلاعات به‏ خوبی نشان می ‏دهد که رژیم صهیونیستی علیرغم داشتن حمایت ابرقدرت‏های ظاهری، در حال شکست و از میان رفتن است. اسرائیل که ابتدا برای اشغال زمین شکل گرفت و مورد حمایت ابرقدرت‏ها واقع شد، به مرور زمان و مقاومت‏های جدی مردم منطقه اکنون در منطقه ‏ی اشغالی کوچکی محاصره شده است و رژیم صهیونیستی که زمانی در یک جنگ ۶ روزه، ۴ کشور را شکست می ‏داد و سه برابر وسعت سرزمین‏های اسلامی را برای خود اشغال کرد اکنون ازغلبه برنوار غزه کوچک ناتوان است. ازاین ‏روست که وقتی سران رژیم صهیونیستی بعد از توافق هسته‏ ای ایران اعلام کردند که هیچ نگرانی در مورد جنگ بین ایران و اسرائیل نخواهد بود و امنیت کشور اسرائیل برای ۲۵ سال آینده تضمین است.

خطیب جمعه چناران افزود: البته رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به بیانیه این رژیم مطرح کردند که: «من به شما اول می‏گویم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید دوم این‏که در این دوره ایران روح مبارزه و جدیت و جهاد را حفظ خواهد کرد شما هر لحظه نگران خواهید بود.» وجبهه‏ ی مقاومت اکنون به ‏واسطه ‏ی سختی‏های جنگ با تکفیری‏های صهیونیستی توانسته است نیروهای افغانی، پاکستانی، هندی، یمنی، عراقی، سوری و لبنانی را در کنار برادران ایرانی خود سازماندهی نماید و ظرفیت‏ها و توانایی های خود را بهتر از گذشته بشناسد. قدرت امروز جبهه ‏ی مقاومت قابل مقایسه با قبل نیست، خصوصا موفقیت‏های قاطع و توانایی‏های رزمی و تبلیغی خوبی که مقاومت در منطقه پیدا کرده است از گذشته بسیار برتر است و همه‏ ی این‏ها رژیم صهیونیستی را درموضعی ضعیف‏ تر از گذشته قرار می‏دهد. در چنین وضعیتی روز قدس باید روز یادآوری و توجه به این نقاط قوت باشد و همگان باید در فکر و برنامه ‏ریزی برای استفاده هرچه بهتر از این نقاط قوت باشند.

مظفر تاجی افزودگفت:یکی از مسائل مهم فلسطین که باید نسبت به آن هوشیار بود خیانت برخی سران کشورهای عربی ازجمله عربستان و پیوستن آن‏ها به طرح سازش جدیدی است که دولت آمریکا مطرح کرده است. دولت آمریکا از اولین سال‏های تشکیل غده‏ ی سرطانی اسرائیل در عین حمایت همه‏ جانبه از آن تلاش داشته است تا با شیوه‏های مختلف فلسطینیان را به دادن امتیازهای مختلف به اسرائیل ترغیب کند.

خطیب جمعه چناران افزود: هر چند دولت ترامپ در آمریکا تصورمی‏ کند که با حمایت از خشونت و استفاده از ابزار تهدید و تطمیع سران فاسد کشورهای عربی می ‏تواند آرمان فلسطین را محو کند، اما این اقدامات احمقانه نتیجه ‏ای جز تقویت جبهه‏ ی مقاومت در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) وتبیین نقشه‏ ی سه لایه دشمن در مقابله با نظام اسلامی گفت: ‏رهبر معظم انقلاب اسلامی که در هوشمندی و رهبری داهیانه مثال زدنی هستند در سخنرانی مهم خویش در حرم مطهر امام و در سالگرد رحلت حضرت روح الله(ره) بخشی از سخنرانی خود را به این محور اختصاص دادند و به بیان و تبیین طرح سه لایه و محورهای سه گانه برنامه دشمن پرداختند. رهبر انقلاب اسلامی نقشه دشمن در مقطع فعلی را بر سه محور «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» و با هدف سیطره بر کشور متمرکز دانستند.

وی افزود: محوراول فشار اقتصادی، برنامه ‏ریزی برای فشار اقتصادی بر ملت ایران از سال‏ها قبل توسط دشمنان آغاز شده است. مقصود اصلی مذاکره کنندگان ایرانی در ماجرای برجام مقابله با این فشار اقتصادی و به‏ صورت مشخص برداشتن تحریم‏ها بود. اما دشمن بدعهد نشان داد که حتی برای عمل به تعهدات صریح خود در برجام نیز حاضر نیست که فشار اقتصادی بر ملت ایران را کاهش دهد و از تحریم‏های ظالمانه‏ ی اقتصادی بکاهد. حتی در طول مدتی که آمریکا ظاهرا عضو برجام بود نیز با هدف افزایش فشاراقتصادی ده‏ها بار تحریم جدید علیه ملت ایران و شرکت‏ها و افراد ایرانی وضع کردند و نشان دادند که تداوم و تشدید فشار اقتصادی از اهداف اصلی دشمن و برنامه‏ های لایتغیر آن‏هاست.

ایشان افزود: فشار اقتصادی، یک برنامه و یک اقدام رایج از سوی دشمن است. آن‏ها برای از میان بردن حمایت مردمی از گروه‏های مقاومت سعی می ‏کنند تا فشار اقتصادی را اهرمی برای جدا کردن مردم از آرمان‏هایشان قرار دهند.اما این برنامه در ایران اسلامی و در فلسطین و لبنان شکست خورده است. زیرا دشمن از شناخت طرز فکر و ماهیت ملت‏ها ناتوان است و تصور می ‏کند که تنها ملاک تصمیم‏ گیری برای مردم وضعیت اقتصادی است.

خطیب جمعه چناران افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که روحیه مقاوم ملت‏ها و ایستادگی آن‏ها در برابر فشارهای اقتصادی نباید از سوی مسؤولان به غلط برداشت شود و تصور کنند که مسؤولیتی در جلوگیری از فشارهای دشمن در عرصه ‏ی اقتصاد ندارند. همه ‏ی مسؤولان کشور به‏ خصوص مسؤولان اجرایی کشور وظیفه دارند که تمام توان خود را برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم و جلوگیری از برنامه دشمن به کار گیرند.

مسؤولان باید در تحمل فشارهای اقتصادی با مردم همراه و هماهنگ باشند. وقتی مردم ببینند که مسؤولانشان در تلاش شبانه روزی برای مقابله با فشارهای دشمن هستند و آن‏ها را فراموش نکرده‏ اند و نیز مشاهده کنند که مسؤولانشان مانند آن‏ها تحت فشارهای اقتصادی هستند و تحمل می‏ کنند، مقاومت برایشان آسان‏ تر می ‏شود.اما اگر خدای ناکرده مردم احساس کنند که مسؤولان به فکر نیستند و یا با گرفتن حقوق‏های نجومی هیچ فشاری را تحمل نمی ‏کنند اما از آن‏ها توقع دارند که در برابر فشار اقتصادی دشمن مقاومت کنند، نقشه دشمن به تحقق نزدیک می‏شود.

خطیب جمعه چناران افزود: محور دوم نقشه‏ ی دشمن، یک طراحی پیچیده و هماهنگ با منافقین داخلی برای تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف است. این فشار روانی که متاسفانه از سوی منافقان داخلی نیز حمایت می‏شود می‏ کوشد تا کاری کند که مردم تحت تأثیر یک عملیات روانی، نقاط قوت نظام را درک نکنند بلکه نقاط قوت را به ‏عنوان نقاط ضعف ببینند.

ایشان افزودند که : محور سوم نقشه ی دشمن، این است که دشمن در تلاش است که مطالبات به حق و اعتراضات صنفی و موردی بعضی از مردم را در جهت منافع سیاسی خود علیه نظام اسلامی به کار گیرد و از اعتراضات صنفی، شورشی ضد انقلابی بسازد. این خلاصه و عصاره‏ ی کاری است که دشمن می ‏کند. از این جهت حضرت آیت ‏الله خامنه ای فشار عملی را سومین محور نقشه جاری دشمن در مقابله با ملت بزرگ ایران برشمردند و افزودند: برنامه قطعی دشمن این است که با سوء استفاده از مطالبات مردمی، در کشور آشوب ایجاد کند اما سر آن‏ها قطعاً به سنگ خواهد خورد.

وی با اشاره به دستوررهبرمعظم انقلاب در خصوص از بین بردن حبس هسته ‏ای گفت: یکی از مهمترین و شاید مهمترین پیام این دستور رهبرمعظم انقلاب این بود که اعتماد به نفس ملی را در میان ایرانیان دوباره زنده کرد. در خصوص مسأله برجام از همان ابتدا که رهبر انقلاب شروط ۹ گانه ‏ای را به ‏عنوان پیش شرطهای امضای این سند لحاظ کردند و برخی از این شروط مورد توجه قرار نگرفت، در کشور دو دیدگاه نسبت به برجام شکل گرفت.

حجه السلام والمسلمین مظفر تاجی گفت: رفتار غرب با ایران در روزهای بعد از خروج آمریکا از برجام، به گونه ‏ای بود که فرانسوی‏ها از یک سو و آلمان و انگلیس از دیگر سو، خواهان تداوم وضعیت پایبندی ایران به برجام بوده ‏اند، اما در عین حال برای ارائه تضمین‏هایی به تیم ایرانی مبنی بر نگاه داشت برجام و الزامات غربی‏ها برای حفظ برجام، هیچ پایبندی از خود نشان نداده‏ اند. این دستور تا حد بسیاری محیط سیاسی و محیط مواجهه ایران و غرب را تغییر خواهد داد، ازاین‏ رو که به غرب این پیام را مخابره کرد که اگر می‏خواهند برجام حفظ شود، باید تصمیم جدی ‏تری بگیرند،

وی گفت: مدیریت راهبردی رهبر معظّم انقلاب در پرونده هسته‏ ای با هدف رعایت مصالح نظام اسلامی و حفظ آرمان‏های انقلاب اسلامی و تأمین منافع ملی کشور در قالب اصولی روشن، متقن و قاطعانه همراه با راهبرد پذیرش اصل مذاکره و دیپلماسی برای پیشبرد اهداف نظام‏، هدایت کلان مذاکرات‏، حمایت از دولت و اعتماد به تیم مذاکره‏ کننده‏، تبیین و روشنگری افکار عمومی و خنثی ‏سازی عملیات روانی - رسانه ای غرب‏، برجسته ‏سازی مشکلات اقتصادی کشور و ارائه راه حل‏، مدیریت فضای پسا آمریکایی در برجام‏ طیفی از اقدامات راهبردی وتاکتیکی را به تناسب شرایط و اقتضائات به منصه ظهور رساند.

خطیب جمعه چناران افزود: ماحصل این اقدامات و قصه پر غصه هسته ‏ای ایران این حقیقت را به همگان اثبات کرد که ایستادن بر مواضع ضد استکباری، نهراسیدن از هیبت دروغین ابرقدرت‏ها و مقاومت صبورانه، فعال ‏سازی ظرفیت‏های درونی و تقویت ساخت قدرت ملی از طریق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مقاومتی و سیاست مقاومتی یگانه راه غلبه مستضعفان عالم بر مستکبران سلطه‏ گر است و هرگونه ضعف و وادادگی و اعتماد ساده ‏لوحانه تنها مجال سلطه‏ گری واستضعاف بیشتر را فراهم خواهد ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار