زرافشان: اجرای مرحله دوم رتبه بندی مشکل کمبود نیرو را مرتفع می کند

تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت که جذب 3200 نفر از هنرآموزان و استادکاران در آموزش و پرورش تا حدودی مشکل کمبود نیرو در پایه دوازدهم را حل می کند.

کد مطلب: ۸۲۷۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
زرافشان: اجرای مرحله دوم رتبه بندی مشکل کمبود نیرو را مرتفع می کند

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیروی انسانی در پایه دوازدهم گفت: «15 هزار ردیف استخدامی امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند و با سه هزار ردیف‌ باقی مانده از سال گذشته در مجموع حدود 18 هزار نفر وارد آموزش و پرورش می‌شوند. که 3200 نفر از این نیروها را هنرآموزان و استاد کاران شامل می شوند که همین موضوع کمبود نیروی انسانی در پایه دوازدهم را تا حدود زیادی مرتفع می کند.»

زرافشان در ادامه به وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: «در صورت اجرایی شدن این طرح، تاخیر یکساله بازنشستگی فرهنگیان، بخش عمده نیروی انسانی ما را تامین خواهند کرد و مشکل کمبود نیرو برای سال 97 حل می شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:«با همه این‌ها باز هم مشکل کمبود نیرو به طور کامل حل نخواهد شد اما اعداد و ارقامی که به آن اشاره کردم این مشکل را تا حدودی مرتفع می‌کند.»

زر افشان درباره تخصیص بودجه تجهیز آموزشگاه های کاردانش و فنی حرفه‌ای گفت: «خوشبختانه در بودجه امسال یک ردیف مستقل برای این امر در نظر گرفته شده است. سال گذشته نیز 54میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت. امسال نیز حدود 34میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده است که امیدواریم به طور کامل در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار