در گردهمایی روسای ادارات سراسر استان:

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی : اولویت تامین نیروی انسانی سال تحصیلی آینده حضور معلم در کلاس درس است

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: اولویت تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده حضور معلم در کلاس درس خواهد بود.

کد مطلب: ۸۳۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی : اولویت تامین نیروی انسانی  سال تحصیلی آینده حضور معلم در کلاس درس است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در نشست روسای ادارات سراسر استان اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش مورد اعتماد جامعه است و دلیل این مسئله آن است که همکارانمان فرهنگی سعی کرده اند همواره رابطین اخلاق صداقت و درستی باشند لذا باید به عنوان متولیان دستگاه تعلیم و تربیت همچنان برای مسائل اعتقادی و اخلاقی اهمیت قائل شویم.

وی در ادامه سخنان خود گفت:در شرایطی هستیم که سال مالی جدید را بابدهی آغاز کردیم و در مواردی مثل امتخانات،حق التدریس،سرویس مدارس،برون سپاری ها و...بدهکاریم،سیستم آموزش و پرورش با این حجم بدهی آینده ای سخت خواهد داشت و لذا باید تلاش کنیم بدهی ها را کاهش دهیم و لذا مصمم هستیم که تولید بدهی نداشته باشیم و با انقباض سیاست های درونی بدهی های موجود را نیزکاهش دهیم.

خدابنده هدف از برگزاری جلسات مشترک با روسای ادارات آموزش و پرورش استان را تبیین اهداف آموزش و پرورش و ایجاد همفکری و هم افزایی و وحدت رویه برای حل مشکلات خواند و افزود:باید از حاشیه رفتن تا حد امکان پرهیز کنیم و به ماموریت اصلی خود بپردازیم لذا لازم است که آرامش را در سیستم آموزش و پرورش حفظ کنیم،

چالش های ایجاد شده ما را از ماموریت اصلی خود دور نگه داشته است ،پس لازم است که چالش های موجود را مدیریت کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان تاکید کرد:باید از دید وسیع تری برخوردار باشیم و در تدوین سیاست های کلی از بخشی نگری پرهیز کنیم و سیستم را یک مجموعه یکپارچه ببینیم .

وی در ادامه به چالش نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود:در سال تحصیلی آینده حضور معلم درکلاس درس اولویت اول است چراکه حضور معاون،مدیر ، نیروی خدمات و... بدون حضور معلم بی معنی است لذا اولویت ما برای تامین نیرو انسانی کلاس درس خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برمبنای دانش و تجارب گذشته خاطر نشان ساخت: در شرایط امروز آموزش و پرورش لازم است بیشتر فکر کنیم چراکه تحول در آموزش و پرورش با رهبری و مدیریت اثر بخش اتفاق خواهد افتاد.

خدابنده با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی علی رغم محدودیت های موجود افزود:در حوزه منابع مالی صرفه جویی در هزینه های جاری و پرهیز از ایجاد تعهدات جدید در سال آینده در دستور کار است و مطابق دستورالعمل هایی که به ادارات نیز صادر شده فرهنگ سازی برای حمایت از تولید داخل که از تاکیدات مقام معظم رهبری است ضرورت دارد.

وی همچنین افزود: انتظار این است که تعامل با دستگاه ها و نهاد ها در شهرستان ها در عالی ترین حد ممکن شکل پذیرد .

خدابنده در پایان درباره وضعیت مدارس نمونه دولتی تشریح کرد:سال تحصیلی 97-98 در مقطع متوسطه اول پذیرش برای مدارس نمونه نخواهیم داشت،اما بعد از خروج پایه نهم با فضایی که در این مدارس برای دانش آموزان در مناطق محروم ایجاد می شود برای تحصیل دانش آموزان بکار گیری خواهد شد و در مناطق برخوردار مدارسی تحت عنوان نمونه دولتی نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار