ارائه آموزش‌های مهارتی به ۲۵ هزار نفر از عشایر آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۵ هزار نفر از عشایر استان آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند.

کد مطلب: ۸۲۷۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه آموزش‌های مهارتی به ۲۵ هزار نفر از عشایر آذربایجان غربی

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش رغبت به مهارت آموزی در بین عشایر آذربایجان غربی اظهار داشت: باید با ایجاد انگیزه، تشویق، اطلاع رسانی و احساس نیاز به سواد و مهارت آموزی در بین عشایر استان، آن‌ها را برای شرکت در کلاس‌های آموزشی و مهارتی که توسط دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود راغب‌تر کنیم.

وی افزود: امسال برنامه‌های عملیاتی و خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری استان تعیین می‌شود و لازم است از ظرفیت سمن‌های تخصصی برای ارائه‌ مهارت آموزی و آموزش به جامعه عشایری استان استفاده کنیم.

رادفر با اشاره به اهمیت سواد آموزی در بین عشایر گفت: هدف گذاری در استان برای بخش سواد آموزی وشتاب بخشی به روند آن با انجام این کار بین حدود 24 هزار و 800 نفر در حال تدوین است بنابراین در سال 97 در حدود 4 هزار و 950 نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بحث ارتقا سواد جمعیت بین سنین 6 تا 20 سال که باز هدف گذاری برای تحت پوشش قرار دادن 32 هزار نفر است برای سال 97 سواد اموزی به حدود هزار و 430 نفر هدف گذاری شده‌اند.

وی با اشاره به چگونگی ارائه آموزشها و مهارتها به عشایر تصریح کرد: در بحث آبزیان 2 هزار و 750 نفر، زراعت و باغبانی یک هزار و 870نفر با مهارت‌های لازم می‌شوند و در این ارتباط باید با ادارات شیلات و جهاد کشاورزی استان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار