معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خبر داد: راه‌اندازی موقت مرزهای چیلات و چنگوله در اربعین حسینی

کنارگذر غربی مهران احداث می‌شود

ایلام (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، گفت: طرح جامع مرزهای چیلات و چنگوله با افق بلندمدت در راستای استفاده برای تردد زوار حسینی در ایام اربعین در حال آماده‌سازی و پیگیری است.

کد مطلب: ۸۲۷۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خبر داد: راه‌اندازی موقت مرزهای چیلات و چنگوله در اربعین حسینی

احمد کرمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، در نشست ستاد اربعین این استان اظهار کرد: کمیته زیرساخت‌های اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین کمیته ستاد اربعین استان است.

وی، بابیان اینکه زیرساخت اربعین در بخش‌های مختلف در دستور کار این کمیته قرار دارد، افزود: زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله در حال انجام است که بخش عمده‌ای از کارهای در دستور کار قرار دارد، در زمینه راه دسترسی به چیلات و چنگوله اقدامات مناسبی انجام‌شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر است که قبل از اربعین سال جاری بخش راه، فیبر نوری، آب این دونقطه نیز انجام گردد.

کرمی، بابیان اینکه بازدیدهای میدانی و نشست‌های مختلفی در راستای تسریع در کارها در حوزه عمرانی انجام‌شده است، گفت: مسیرهای اصلی که به مرز مهران منتهی می‌شود در دست اقدام است و پیشرفت فیزیکی با شتاب بیشتری انجام می‌شود، تجهیزات و امکانات در این مسیر تقویت می‌شود و بخش عمده‌ای از مسیر ایلام به مهران چهار بانده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، با تاکید بر اینکه در مسیر ترشابه به مهران کار به‌خوبی پیش می‌رود و این مسیر قبل از اربعین حسینی زیر بار ترافیکی خواهد رفت، افزود: هماهنگی‌هایی برای حضور معاونت‌های عمرانی استانداری‌های استان‌های معین استان ایلام برای حضور در استان انجام‌شده که در راستای تسهیل در امور و واگذاری بخشی از امور به استان‌های معین خواهد بود.

وی، بابیان اینکه در ایام اربعین حسینی در سال جاری احتمال می‌رود که شاهد راه‌اندازی موقت پایانه‌های مرزی چیلات و چنگوله داشته باشیم، ابراز کرد: برای استقرار نیروهای و تسطیح منطقه برنامه‌ریزی لازم انجام‌شده که قبل از ایام اربعین حسینی به‌صورت موقت راه‌اندازی شود و طرح جامع چیلات و چنگوله با افق بلندمدت در حال آماده‌سازی و پیگیری است.

کرمی، بابیان اینکه پروژه مهم کنارگذر غربی مهران اجرایی می‌شود، گفت: این مسیر به طول 10 کیلومتر خواهد بود که بخشی از کار علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی انجام خواهد شد و همچنین به شهرداری‌هایی که در مسیر اربعین قرار دارند از طریق سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها کمک‌هایی به‌صورت اعتباری و قیر یارانه‌ای انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر ایلام به مهران با شتاب بیشتری کار شود که قسمت بیشتری از آن چهار باند شود، همچنین 18 کیلومتر مسیر دهلران به اندیمشک علاوه بر 12 کیلومتر فعلی در دستور کار قرار دارند که چهار باند شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار