مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان: پروژه راه‌آهن گرگان ـ مشهد به زودی آغاز می‌شود

گرگان (پانا) -مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از احداث پروژه راه آهن گرگان ـ مشهد به زودی در استان گلستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:  پروژه راه‌آهن گرگان ـ مشهد به زودی آغاز می‌شود

حسین محبوبی در دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی گلستان اظهار داشت: با تغییر رویکردی که در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته و همچنین تغییراتی که در ساختار نیروی انسانی و چارت سازمانی انجام شده، موضوع حمل و نقل و بازآفرینی شهری مورد تأکید وزارتخانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: با پیگیری انجام شده، پروژه‌های متعددی در حوزه ریلی توسط اداره کل راه‌آهن استان محقق شده که برنامه‌های خوبی را در این بخش دنبال می‌کنیم مانند برقی کردن خط راه‌آهن اینچه‌برون-گرمسار و آغاز احداث پروژه راه آهن گرگان -مشهد از جمله طرح‎هایی است که به زودی در استان آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: با احداث پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد ضمن اینکه آرزوی دیرینه مردم استان محقق می‌شود، سفر بین استانی را تسهیل و سبب کاهش حجم ترافیک جاده‌ای و به تبع آن حوادث احتمالی را به حداقل می‌رساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی در استان که در سال جاری عملیاتی خواهد شد، تعریض محور گالیکش به سه راهی کلاله و آغاز تعریض سه دور برگردان در سطح استان و آغاز فاز دوم کمربندی گرگان است.

رئیس شورای حمل و نقل استان گلستان درباره حوزه هوایی استان هم افزود: ما در یک‌سال گذشته شاهد ارتقاء کیفیت پروازی و افزایش تجهیزات ایمنی پرواز در فرودگاه گرگان بوده‌ایم و با توجه به حضور و مشارکت بخش خصوص، حمل و نقل هوایی استان شکل جدید به خود گرفته است.

وی تاکید کرد: باتوجه به سیل‌خیز بودن استان گلستان پیگیر آن هستیم که رادار هواشناسی در شمال استان برای بهبود وضعیت پیش‌بینی‌های هواشناسی راه‌اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار