مدیرکل راه‌آهن تهران خبر داد

اتصال مترو به راه‌آهن تهران در سال جاری

تهران (پانا) - مدیرکل راه‌آهن تهران، از انجام مراحل نهایی اتصال راه‌آهن تهران به مترو خبر داد و گفت امسال مسافران می‌توانند به صورت مستقیم از سکوهای راه آهن ایستگاه تهران به خطوط مترو دسترسی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۱۸۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اتصال مترو به راه‌آهن تهران در سال جاری

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رضا شاکری، در این باره افزود: در طبقه منفی ۲ ایستگاه راه آهن تهران کلیه سکوهای مسافری با مترو متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: گالری سمت سکوها توسط پیمانکار راه‌آهن در حال انجام است و خطوط مترو نیز توسط شرکت مترو احداث می‌شود. اکنون فعالیت هر دو کارگاه به ساختمان اصلی ایستگاه رسیده است.

شاکری با بیان اینکه راه دسترسی در بخشی از سکوها احداث و دو گالری در بخش‌های شرقی و غربی ایستگاه ایجاد شده است، گفت: با افتتاح این طرح مسافران به صورت مستقیم از قطار به مترو سوار خواهند شد.

وی افزود: امسال باید طبقه منفی دو ایستگاه تهران آماده سازی شود که این دو بخش به یکدیگر متصل شوند.

به گفته شاکری عملیات اتصال در ایستگاه‌های جوانمرد قصاب و شهر‌ری نیز در حال انجام است و با انجام این پروژه سه ایستگاه تهران، جوانمرد قصاب و شهرری به ایستگاه‌های تبادلی میان مترو و راه‌آهن تبدیل خواهند شد.

مدیرکل راه‌آهن تهران همچنین درباره طرح جامع ایستگاه تهران گفت: طرح جامع که مشاور در حال تهیه آن است، هنوز نهایی نشده. اما خروجی‌های آن در حال انتشار است و در سال جاری این طرح به تصویب می‌رسد. بر اساس این طرح برنامه‌های توسعه پیش گرفته خواهد شد.

شاکری به طرح‌های توسعه راه‌آهن تهران در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ایستگاه و احداثپارکینگ‌های چند منظوره برای پارک و تعمیرات قطارها از جمله این طرح‌ها هستند.

به گفته وی با استفاده از این پارکینگ‌ها می‌توان پذیرای تعداد بیشتری قطار در تهران بود و در هنگام توقف به تجهیز این قطارها پرداخت.

شاکری گسترش قطارهای حومه‌ای را از دیگر طرح‌های توسعه راه‌آهن تهران در سال ۹۷ برشمرد و گفت: قطارهای حومه‌ای که بحث جدیدی است و بر روی آن تاکید فراوانی هم هست. این قطارها نیاز به خطوط و پارکینگ‌های خاص خود دارد که برای احداث آن‌ها در تهران برنامه ریزی کردیم.

مدیر کل راه آهن تهران ادامه داد: پروژه‌های زیادی برای اجرا وجود دارد، اما هنوز اعتبارات راه آهن تهران در سال ۹۷ تصویب نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار