همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تربیت نسل نواندیش ومومن را به دنبال دارد

خرم آباد (پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش استان لرستان گفت:تربیت نسل نواندیش ومومن جامعه با همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش قابل تحقق است.

کد مطلب: ۸۲۷۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تربیت نسل نواندیش ومومن را به دنبال دارد

رضا زینی وند مقدم در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ضمن استقبال از اهداف و برنامه های این طرح گفت: با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه می‌توان به گسترش و توسعه فعالیت های تربیتی و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان پرداخت و نگاه افراطی برخی از افراد جامعه به آموزش و پرورش را می‌توان از طریق همکاری حوزه های علمیه اصلاح کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به رسالت مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود:حوزه های علمیه مبلغان دینی را تربیت میکنند و کار هدایت دینی جامعه را برعهده دارند و آموزش و پرورش هم با تربیت دانش آموزان و ترویج آموزه‌های دینی دنباله‌روی مسیر انبیا الهی است .
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی کار سازندگی در ابعاد معنوی را انجام دهد،به تعامل سازنده در این زمینه با سایر نهادها ازجمله حوزه های علمیه تاکید کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان دغدغه زیاد روحانیت نسبت به تربیت دینی نسل آینده را ارزشمند دانست و گفت : ما دست شما را به گرمی می فشاریم و از این طرح استقبال می‌کنیم زیرا مسئولیت دینی و مذهبی دانش آموزان می‌طلبد که تلاش زیادی در این زمینه داشته باشیم .

زینی وند مقدم با اشاره به سند تحول بنیادین و حرکت به سوی مدرسه محوری خاطرنشان کرد هر جا روحانیت خوش فکر و خوش ذوق و به روز حضور داشته باشند هم جذبه ی بیشتری ایجاد می شود و هم خلاء گذشته پر شده و این حضور منشاء خیر و برکت خواهد شد .

میناپور رئیس حوزه های علمیه استان لرستان نیز ضمن تبریک انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و تقدیر و تشکر از همکاری های انجام شده گفت : یکی از اهداف این طرح بهره گیری از ظرفیت روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در تامین و بسط فرهنگ دینی جهت برنامه ریزی درسی و توسعه زیرساخت‌های تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس است .

وی ابراز امیدواری کردبا استقرار روحانی در مدارس امین و سایر مدارس بتوانیم با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه به گسترش و توسعه فعالیت های تربیتی و تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانش آموزان بیش از پیش پرداخته شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار