رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه شبانکاره:

درخشش موعود خنیاگر در فستیوال منطقه ای و استانی و راهیابی به مسابقات ای مت مالزی

شبانکاره ( پانا ) مسابقات مرحله استانی مفاهیم پایه ریاضی به شیوه آی مت برای کودکان چهارتا شش ساله برگزار شد، که دراین دوره از مسابقات نوآموزموعود خنیاگر در رده سنی کودکان 6 ساله موفق به کسب مقام اول شد وبه مسابقات جهانی، به میزبانی کشورمالزی راه یافت

کد مطلب: ۸۲۶۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
درخشش موعود خنیاگر در فستیوال منطقه ای و استانی و راهیابی به مسابقات ای مت مالزی

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره،رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره اظهارداشت: مسابقات مرحله استانی مفاهیم پایه ریاضی به شیوه آی مت برای کودکان چهارتا شش ساله برگزار شد، که دراین دوره از مسابقات نوآموزموعود خنیاگر ازموسسه فرهنگی قرآنی ام الائمه در رده سنی کودکان 6 ساله موفق به کسب مقام اول شد وبه مسابقات جهانی، به میزبانی کشورمالزی راه یافت .

وی ادامه داد: آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه ، بازی و سرگرمی به کودکان یاد داده می شود.

وی بیان کرد : این علم در ایران بسیار نوپاست و در سه سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می شود.

عباسی افزود: این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین ، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از ۱۰ سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.

وی اضافه کرد : آی مت (I-Maths) یک روش منحصر به ‌فرد جهت غنی‌ سازی محیط در راستای ارتقاء و تقویت مهارت ‌های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت و مواردی از این قبیل در آموزش کودکان سه تا هفت سال است که توسط پروفسور 'دینو ونگ' در سال ۲۰۰۳ ابداع شده است.

مدیر آموزش وپرورش تصریح کرد : این روش یک برنامه آموزش مفاهیم پایه ریاضی درکودکان این رده سنی بوده وتاکنون در ۱۵ کشور دنیا از جمله ایران اجرایی شده است.

وی در پایان این موفقیت را به مربیان و خانواده محترمشان تبریک گفت و برای این نوآموزآرزوی سربلندی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار