معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد: صادرات یکصد میلیون دلاری از گمرکات قزوین ظرف دوماه

قزوین (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از صادرات یکصد میلیون دلار از گمرکات قزوین ظرف دوماه فروردین و اردیبهشت سالجاری خبر داد و گفت : براساس گزارش گمرک استان ، میزان صادرات صورت گرفته در دو ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته از رشد 33 درصدی برخوردار است .

کد مطلب: ۸۲۶۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد: صادرات یکصد میلیون دلاری از گمرکات قزوین ظرف دوماه
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،منوچهر حبیبی با قدردانی از تلاش‌های صادرکنندگان در جهت افزایش میزان صادرات استان، اظهار داشت: توسعه صادرات باید برای همه بخش‌ها و دستگاه‌ها به‌عنوان اولویت مطرح باشد و همه خدمات و منابع به این سمت هدایت شوند.

معاون استاندار قزوین، هدفگذاری یک میلیارد دلاری برای صادرات استان را از برنامه های امسال برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، دستیابی به این هدف ممکن خواهد بود و بافعال سازی بخش خصوصی می توانیم به این هدف دست یابیم.
حبیبی با اشاره به اینکه استان قزوین به لحاظ قرار گرفتن در ترافیک جمعیتی ۴۰ میلیونی و هم‌جواری با ۱۲ استان در غرب،‌ شرق و پایتخت به‌عنوان یک بارانداز ملی ایفاء نقش می‌کند گفت: قزوین در زمینه صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در صادرات کالا است.
وی گفت : کشور های همسایه ، عمده صادرات کالاهای استان را به خود اختصاص داده اند که در این میان بیشترین میزان مربوط به عراق است و کشورهای ترکیه، سوریه و پاکستان نیز در ردیف های بعدی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار