امام‌جمعه یزد:

معلمان به تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان توجه کنند

یزد (پانا) - امام‌جمعه یزد در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد بیان داشت: خانواده‌ها و معلمین و مسئولین آموزشی نیز وظیفه‌دارند به‌طوری جدی به تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان کشور توجه کنند و همه تلاش خود را برای تربیت نیروهای مؤمن و کارآمد برای آینده کشور به کار بگیرند.

کد مطلب: ۸۲۶۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان به تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان توجه کنند

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر، یادآور شد: دهه آخر ماه مبارک رمضان به‌خصوص شب‌های قدر، فرصت‌ بی‌نظیری برای بندگی و تقرب به درگاه الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان باید قدردان فرصت‌های بی‌نظیر باقی‌مانده از ماه مهمانی خداوند باشند، افزود: در ایام باقی‌مانده از ماه رمضان، به‌خصوص اوقات سحرهای این ماه بندگی باید بیش‌ازپیش به استغفار و تزکیه نفس مشغول بود.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگون دشمنان و استکبار برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و کشور، تصریح کرد: با یاری خداوند و به لطف هوشیاری و بصیرت مردم تاکنون دشمنان علی‌رغم همه هزینه‌هایی که کردند، نتوانستند کاری از پیش ببرند و در طول این چهل سال شاهد این بودیم که همواره به قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی افزوده‌شده است.

ناصری بابیان اینکه اقشار مختلف مردم و مسئولین در این برهه زمانی نیز باید به خداوند توکل کرده و یقین داشته باشند که قدرت الهی بالاتر از همه اراده‌ها است، بیان داشت: مسئولین و جریانات مختلف باید از تجربه اعتماد به غربی‌ها درس بگیرند و برای حل معضلات و پیشرفت این کشور به توانایی‌های داخلی تکیه کنند.

وی با تأکید بر اینکه کشور و جامعه بیش از هرزمانی به یکدلی و هم‌صدایی و اتحاد مردم و مسئولین در مسیر تعالی کشور نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها به‌وضوح شاهد بودیم که هرکجا باروحیه جهادی و عزمی انقلابی تلاش کردیم، موفقیت و پیشرفت حاصل‌شده و هرکجا از انقلابی گری فاصله گرفتیم، عقب ماندیم و دچار مشکل شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه ضربه زدن به فرهنگ دینی و اعتقاد مردم و دور کردن جامعه از سبک زندگی اسلامی و ایرانی از اهداف جدی دشمنان است که برای آن به‌طور ویژه‌ای برنامه‌ریزی کرده اند، متذکر شد: عده در داخل کشور با پشتیبانی رسانه‌های استکبار و حمایت بدخواهان کشور به دنبال ترویج بی‌بندوباری و فساد به‌خصوص در بین جوانان هستند.

امام‌جمعه یزد بابیان اینکه وقتی فساد در جامعه‌ای حاکم شود و مردم آن جامعه از اعتقادات و فرهنگ اصیل خود فاصله بگیرند و نسبت به بی‌بندوباری بی‌تفاوت باشند، تسلط دشمنان بر آن‌ها به‌راحتی ممکن می‌شود؛ تصریح کرد: وظیفه همه اقشار جامعه به‌خصوص مسئولین، مبارزه و مقابله جدی با بی‌بندوباری و فساد و بی‌اخلاقی‌ها است.

ناصری اضافه کرد: خانواده‌ها و معلمین و مسئولین آموزشی نیز وظیفه‌دارند به‌طوری جدی به تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان کشور توجه کنند و همه تلاش خود را برای تربیت نیروهای مؤمن و کارآمد برای آینده کشور به کار بگیرند.

اشاره به در پیش بودن ایام شهادت امام علی (ع) و بیان فضائل ایشان، تأکید بر ضرورت مبارزه با گران‌فروشی و فرهنگ‌سازی در این عرصه و محکوم کردن جنایات استکبار و صهیونیست در منطقه از دیگر مطالب بیان‌شده توسط آیت‌الله ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار