راهیابی دانش آموز دختر قمی به مسابقات جهانی ریاضی IMC

قم (پانا)- سید حسین رضوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم، از راهیابی دانش آموز قمی پایه نهم به مسابقات جهانی ریاضی imc خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی  دانش آموز دختر قمی به مسابقات جهانی ریاضی IMC

سید حسین رضوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم، از راهیابی دانش آموز قمی پایه نهم به مسابقات جهانی ریاضی imc خبر داد و گفت: IMC به معنای مسابقات جهانی ریاضی می باشد که با محوریت درس ریاضی و در سه رده سنی برگزار می گردد که در سال 1994 از آسیای جنوب شرق متولد شد و امروزه بصورت بین المللی در سرتاسر جهان برگزار می شود.

رضوی تأکید کرد: هرساله آزمون انتخابی مسابقات جهانی (IMC) هر ساله با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد جهت حضوری موفق در عرصه‌های رقابت‌های علمی و بین المللی انجام می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: تفاوت آن با المپیاد ریاضی علاوه بر تیمی انفرادی براین این است که سوالات آن برخلاف مسائل مطرحه در المپیاد که گاهاً بر پایه اطلاعات ریاضی استوار است ، بیشتر به جنبه قدرت خلاقیت و تفکر دانش آموز می پردازد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تصریح کرد: معمولاً آزمون انتخابی آن در سه مرحله برگزار می گردد: مرحله اول آن توسط مدارس با انتخاب یک گروه 4 نفره برگزار می گردد.

رضوی افزود: مرحله دوم این آزمون معمولا در اسفندماه و به صورت فردی و گروهی برگزار می شود و هم چنین مرحله سوم که در اردیبهشت ماه برگزار می شود از حدود 20 نفره منتخب مرحله اول 4تیم رده سنی به عنوان تیم اعزامی به مسابقات جهانی برگزیده می شوند.

رضوی ضمن تبریک موفقیت این دانش آموز قمی از زحمات کادر زحمت کش دبیرستان قدردانی نموده و اظهار داشت: شناسایی دانش آموزان مستعد در جنبه های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و .... باید هماره مورد توجه خاص متولیان آموزشی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانش آموزان استان قم امروزه در عرصه های اخلاقی و علمی خوش درخشیده اند و توصیۀ ما به همکاران در مدارس بر پیشبرد علم و اخلاق توأمان با یکدیگر است.

یادآور می شود پیش از این نیز دو دانش آموز قمی در مسابقات محاسبات ریاضی توانسته بودند رتبه های برتر جهانی را به خود اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار