کسب مدال برنز المپیاد ریاضی توسط دانش آموز مدرسه شهید بهشتی شهرری

مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه یک ری از کسب مدال برنز المپیاد ریاضی توسط یکی از دانش آموزان این مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، گودرزی مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه یک ری گفت: حیدر فهمی دانش آموز پایه سوم این مدرسه توانست در مرحله پایانی المپیاد کشوری مدال نقره را از آن خود کند.

وی با اشاره به مراحل شرکت و انتخاب دانش آموزان در این رقابت ها گفت: روند المپیادهای دانش آموزی شامل 6 مرحله است که ابتدا دانش آموزان با شرکت در کلاس ها و آزمون های گزینش هر رشته که در تابستان هرسال داخل مدرسه برگزار می گردد، به عنوان دانش آموز المپیادی انتخاب شده و وارد جریان المپیاد می شوند. سپس اولین مرحله آزمون سراسری با سوالات تستی و کوتاه پاسخ برگزارشده و برگزیدگان در مرحله دوم آزمون که شامل سوالات تشریحی است شرکت می کنند.

مدیر مدرسه شهید بهشتی ادامه داد: در مرحله سوم 40 نفر برگزیده کل کشور از مرحله قبل در یک دوره فشرده آموزشی تقریبا یکماهه که از طرف باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار می گردد شرکت کرده و در انتهای این دوره آزمون هایی به عمل می آید که برآیند این آزمون ها رنگ مدال این دانش آموزان را مشخص می کند. سپس صاحبان مدال طلای کشوری در یک دوره آموزشی فشرده شرکت کرده و از بین آنها ۶ نفر به عنوان تیم ملی ایران به المپیادهای جهانی اعزام خواهند شد.

گودرزی با تبریک به این دانش آموز و خانواده و معلمینش ابراز امیدواری کرد که از این پس مانند گذشته شاهد موفقیتهای دانش آموزان این مدرسه باشیم.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار